صهیونیست ها 300 هزار فلسطینی را بازداشت کرده اند

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز انتفاضه 1987 تا کنون بیش از 300 هزار فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، رییس مرکز مطالعات امور اسرا و آزادگان فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه سنگ در سال 1987 تاکنون بیش از 300 هزار فلسطینی را بازداشت کرده است.

عبدالناصر فروانه در بیانیه مطبوعاتی به مناسبت 28 امین سالروز انتفاضه نخست گفت:«رژیم اشغالگر اسراییل از آغاز انتفاضه سنگ در سال 1987 تاکنون بیش از 300 هزار فلسطینی را بازداشت کرده و این بازداشت ها بخش اساسی از روش و برنامه این رژیم برای غلبه بر ملت فلسطین و از بین بردن مقاومت آن شده است.»

در این بیانیه آمده است رژیم اسراییل برای پیشبرد اهداف شوم خود از هیچ تلاشی فروگذار نیست و از بازداشت همه قشرهای جامعه فلسطین از جمله زنان و مردان ، کوچک و بزرگ ، پیر و جوان و کودکان ابایی ندارد.

فروانه افزود البته به رغم همه این سنگ اندازی ها قیام مردمی فلسطین شعله ور و مقاومت فلسطین ریشه دار است و انتفاضه ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است اسراییل از سال 1987 تاکنون چندین زندان ، بازداشتگاه و بخش های جدید بازجویی و حبس احداث و افتتاح کرده است مراکزی که فضا و شرایط حاکم بر آن بسیار بدتر و سخت تر از گذشته است.

بازداشتگاه صحرایی نقب (تاسیس در سال 1988 )، مجدو ، عوفر، هداریم، جلبوع، ریمون و جفعون از جمله این زندان های تاسیس شده بعد از سال 1987 است و با هدف زندانی کردن بازداشتی های جدید، ایجاد رعب و وحشت در میان آنان به منظور ناکام گذاشتن انتفاضه ها و نابودی روحیه مقاومت فلسطین در مراحل مختلف تاسیس شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار