گزارش الحدث: اختلافات مخالفان سوری در ریاض هم ادامه دارد

شبکه تلویزیونی الحدث در گزارشی از اختلافات ادامه‌دار مخالفان سوری در نشست ریاض خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث در گزارشی نوشت: گروههای سیاسی مخالف سوری که در ریاض -- پایتخت عربستان -- گرد هم آمده اند، با یکدیگر اختلاف دارند؛ اما نمایندگان گروههای جنگجو با دیدگاه واحد در کنفرانس ریاض شرکت کرده اند.
 
بدیع یونس -- گزارشگر این شبکه تلویزیونیِ وابسته به عربستان -- گفت: "گروهها و احزاب مخالف سوری که در ریاض گرد هم آمده اند، در زمینه های سیاسی و راهبردی اختلافات دارند. این گروهها در کنار هم جمع شده اند تا دیدگاه خود را درباره آینده سوریه یکسان سازی کنند و به نتیجه واحد برسند؛ چرا که جامعه بین الملل بارها از مخالفان به علت متحد نبودن انتقاد کرده است. موضوع جالب توجه در این نشست آن است که بیشتر گروههای حاضر مستقل هستند؛ اما نکته جدید آن، حضور نمایندگانی از گروههای مسلح است."

در این گزارش آمده است: بر خلاف گروههای سیاسی، گروههای مسلح دیدگاه خود را بصورت واحد عرضه کرده اند. آنها برکناری بشار اسد و همه ارکان نظام سوریه و محاکمه آنها را خواستارند. از بین بردن سازمانهای اطلاعاتی و نظامی سوریه بصورت کامل، تشکیل دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی بر پایه اصول ملی، اخراج نیروهای بیگانه و طایفه گرا و تروریستی مانند داعش از دیگر خواسته های آنهاست.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به گروه های سیاسی آمده است: گروههای سیاسی که شامل ائتلاف ملی، شورای هماهنگی و گروه قاهره هستند، درباره آینده بشار اسد با یکدیگر اختلاف نظر دارند. از جمله این اختلافات، سوگند شورای انتقالی در برابر بشار اسد بر اساس قانون اساسی است. اختلاف دیگر به از بین بردن سازمانهای اطلاعاتی و نظامی و یا بازسازی و اصلاح آنها مربوط می شود. سومین اختلاف آنها هم شخصی است که قرار است به عنوان نماینده مخالفان در ژنو سه شرکت کند. با وجود همه این اختلافات، مخالفان سوری می دانند که چاره ای جز قرار گرفتن زیر یک چتر ندارند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار