مردم آمریکا به دولتمردان برای حفظ امنیت کشور اعتماد ندارند

نظرسنجی ها از کاهش میزا اعتماد مردم آمریکا به دولتمردان در حفظ امنیت کشورشان حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تایج نظرسنجی هایی که روز جمعه در آمریکا منتشر شد نشان داد میزان اعتماد مردم به دولت آمریکا در خصوص توانایی حفاظت از شهروندان علیه حملات ستیزه جویان، به پایین ترین میزان خود در دهه اخیر رسیده است.

اعلام این نتایج در حالی است که دو ستیزه جو اخیرا 14 نفر را در کالیفرنیا به گلوله بستند و کشتند.

نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه «گالوپ» انجام شد نشان داد نیمی از پاسخگویان به توانایی مقامات آمریکایی در حمایت از مردم این کشور در مقابل حملات، اعتماد ندارند.

نتایج این نظرسنجی که در فاصله روزهای هشتم و نهم ماه دسامبر و تنها چند روز پس از وقوع حادثه کشتار در «سن برناردینو» انجام شد نشان داد میزان اعتماد مردم آمریکا به تونایی دولت در محافظت از آنها، در مقایسه با آمارهای ماه ژوئن 12 درصد کاهش پیدا کرده است.

این ارقام حاکی از روند کاهش مداوم اعتماد مردم آمریکا به دولت این کشور است که پس از حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 آغاز شد.

همچنین این ارقام، پایین ترین میزان اعتماد مردم آمریکا به دولت این کشور است که موسسه گالوپ از سال 2001 اقدام به سنجش آن کرده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد مردم آمریکا در مقایسه با گذشته، به میزان بسیار بیشتری از وقوع حملات در آینده نگران هستند؛ به گونه ای که 67 درصد از مردم آمریکا عقیده دارند وقوع چنین حملاتی در آینده «بسیار محتمل» یا «تا حدی محتمل» است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار