ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز دوشنبه با ورود ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ جدید بارشی ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و ﻏﺮب در ﺟﻨﻮب ﻏﺮب و ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ در ﺑﺮخی ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮب ﺳﺒﺐ ﺑﺎرش ﺑﺮف و ﺑﺎران و وزش باد خواهد شد.

ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه به کشور/ امروز و فردا جوی آرام در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود
احد وظیفه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وضعیت هوای کشور، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا جوی آرام در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود که در شهرها صنعتی  و مراکز پر جمعیت با پدیده غبار محلی همراه خواهد شد.

وی افزود: از اواخر روز ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺑﺎرشی از ﺳﻤﺖ ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و ﻏﺮب وارد ﻛﺸﻮر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ در روز دوﺷﻨﺒﻪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و ﻏﺮب در ﺟﻨﻮب ﻏﺮب و ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ در ﺑﺮخی ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮب، ﺳﻮاﺣﻞ ﺷﻤﺎلی و اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی واﻗﻊ در داﻣﻨﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﻮبی اﻟﺒﺮز ﻣﺮﻛﺰی ﺳﺒﺐ ﺑﺎرش ﺑﺮف و ﺑﺎران، وزش ﺑﺎد و در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮبی با رﻋﺪوﺑﺮق همراه ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺷﺪت ﺑﺎرش در روز دوﺷﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی آذرﺑﺎﻳﺠﺎنﻏﺮبی، آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﺷﺮقی، ﻛﺮدﺳﺘﺎن، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎه، اﻳﻼم، ﻟﺮﺳﺘﺎن، ﺧﻮزﺳﺘﺎن، ﭼﻬﺎرﻣﺤﺎل ﺑﺨﺘﻴﺎری و ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ و ﺑﻮﻳﺮ اﺣﻤﺪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوا در روز سه شنبه بیان کرد: در روز ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ از ﺷﺪت ﺑﺎرش در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻏﺮبی، ﺟﻨﻮب و ﻣﺮﻛﺰ ، ﻏﺮب، آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﺷﺮقی، ﻛﺮدﺳﺘﺎن، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎه، اﻳﻼم ﻛﺸﻮر ﻛﺎﺳﺘﻪ ﺷﺪه و از ﺑﻌﺪازﻇﻬﺮ اﻳﻦ روز ﺑﺎرﺷﻬﺎ ﻣﺤﺪود ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺳﺎﺣلی ﺧﺰر و ﺷﻤﺎل ﺷﺮق ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اواﻳﻞ روز ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ از ﺳﻤﺖ ﺷﻤﺎل ﺷﺮق از ﻛﺸﻮر ﺧﺎرج می شود.

وظیفه همچنین در خصوص وضعیت هوای شهر تهران طی امروز و فردا، گفت: وضعیت هوای امروز تهران ﻧﻴﻤﻪ اﺑری درﭘﺎره ای ﻧﻘﺎط ﻏﺒﺎرﻣﺤلی و برای فردا صبح آسمانی اﺑﺮی درﭘﺎره ای ﻧﻘﺎط ﻏﺒﺎر ﻣﺤلی و اواﺧﺮ وﻗﺖ اﻓﺰاﻳﺶ ابر پیش بینی می شود.

فردا صبح بیشینه دمای تهران 7درجه سانتی گراد و کمینه دما 2 درجه سانتی گراد است. 

گفتنی است، با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه به کشور سازمان هواشناسی به منظور کاهش حوادث و خسارت ها اخطاریه  زیر را صادر کرده است. 

سامانه ای بارشی پیش رو به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در روز دوشنبه در جنوب غرب کشور موجب بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در غرب کشور و استانهای واقع در دامنه های مرکزی زاگرس سبب بارش برف و باران و در شمال غرب کشور بارش برف خواهد شد.
 از این رو در شمال غرب ، غرب و دامنه های مرکزی زاگرس، به سبب بارش برف، لغزندگی جاده بویژه در مناطق کوهستانی و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید و کولاک برف پیش بینی می شود. بنا براین وضع هوای نیمه غربی کشور در روز دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:

1- هوای استانهای آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،،همدان، کردستان،زنجان، قزوین، غرب اصفهان و چهارمحال بختیاری ابری همراه با بارش برف، برخی نقاط مه آلود یا وزش باد و کولاک برف.

2- هوای استانهای کرمانشاه،ایلام، لرستان،کهگیلویه و بویراحمد و به تدریج استان مرکزی ابری همراه با بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی گاهی وزش باد و کولاک برف. در جنوب لرستان و استان ایلام به سبب بارش رگباری باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

3-هوای استانهای خوزستان، بوشهر،غرب فارس همراه با رگبار باران،گاهی رعدوبرق که بارش در ارتفاعات غرب فارس به تدریج به صورت برف و در استان خوزستان گاهی با وزش باد شدید خواهد بود. 

از این رو با توجه به پیش بینی بارش برف و کولاک بویژه در مناطق کوهستانی مناطق ذکر شده، توصیه می شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی بعمل آید و در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای تردد در این مناطق همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی ضروری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار