تولد مردی که هنوز شماره یک است

23 آذر تولد دومین دروازه‌بان برتر قرن بیستم آسیا است.

تولد مردی که هنوز شماره یک استبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، 23 آذر 1328 بهترین دروازه بان تاریخ ایران و دومین دروازه بان برتر قرن آسیا به دنیا آمد.
 
ناصر حجازی متولد 23 آذر 1328 در خیابان مالک اشتر تهران است و فوتبال خود را در سال 1345 از باشگاه نادر آغاز کرده، عمر فوتبال حرفه ای ناصر حجازی به بیست سال رسید و سرانجام در سال 1365 و زمانیکه 37 سال سن داشت در باشگاه محمدان بنگلادش از فوتبال خداحافظی کرد.
 
از افتخارات حجازی در دوران مربیگری اش می‌توان به قهرمانی همراه تیم ملی در سال 1351 و بازی‌های آسیایی در سال 1354 اشاره کرد.
 
دومین دروازه بان قرن بیستم آسیا، همراه تیم ملی در المپیک 1976 مونترال و جام جهانی 1978 آرژانتین بازی کرد و در سال 1980 نیز در لباس تیم ملی مقام سومی جام ملت های آسیا 1980 کویت را کسب بدست آورد.
 
حجازی تجربه مربیگری خود را از باشگاه محمدان بنگلادش آغاز کرد و در سال 1978-1986 به مقام قهرمانی در لیگ بنگلادش رسید.
 
اوج مربیگری حجازی در مقابل پرسپولیس رقم خورد و این مربی موفق شد با محمدان بنگلادش از پرسپولیس بگذرید و راهی یک چهارم نهایی شود.
 
 پس از آن حجازی در باشگاه‌های شهرداری کرمان، بانک تجارت، سپاهان اصفهان و استقلال مربیگری کرد و موفق شد همراه با آبی پوشان پایتخت مقام نایب قهرمانی در باشگاه‌های آسیا را کسب کند.
 
اما سرانجام در 30 اردیبهشت 1390 در حین تماشای دیدار 2 تیم استقلال تهران و پاس همدان، حجازی به دلیل بیماری تنفسی به کما رفت و پس از یک سال و نیم مبارزه با بیماری سرطان، 2 خرداد 1390 دار فانی را وداع گفت.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
روحت شاد اسطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
روحش شاد و نامش گرامی ....... سعدیا مرد نکو نام نمیرد .... هرگز هرگز هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
روحش شاد و یادش گرامی باد
آخرین اخبار