دستور العمل ملی مصرف خون فرصت طلایی برای بیمه‌ها است

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: با رونمایی از دستور العمل ملی مصرف خون و فرآوده‌های آن بیمه ها دستور العملی برای حمایت فرآیندهای درمانی در اختیار دارند و این همکاری منجر به کاهش عوارض مصرف خون و بهینه سازی تجویزآن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وبدا؛ دکتر علی اکبر پورفتح‌اله در نشست خبری کنگره طب انتقال خون با بیان این مطلب و در  پاسخ به سوالی در مورد تعرفه گذاری و مصرف بهینه خون و فرآورده های آن گفت: از اول آذر ماه تعرفه‌گذاری انتقال خون با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شد و در حال حاضر بخشنامه آن به مراکز درمانی ابلاغ شده است که تدوین دستورالعمل ملی خون در این راستا می‌تواند کمک بزرگی باشد.

به گفته وی در همه جای دنیا بیمه‌ها فرایندهای درمانی را تحت دستورالعمل های ملی سلامت مورد حمایت قرار می دهند زیرا این دستور العمل ها اشتباهات پزشکی و احتمال عوارض درمانی را به حد اقل می رسانند که به نفع بیمه ها نیز هست.

دکتر پور فتح اله افزود: مصرف به جا، هزینه های بیمه را کاهش می دهد و حمایت بیمه و نظارت آن از یک سو میزان مصرف و از سوی دیگر عوارض مصرف خون را کاهش می دهد.

وی تاکید کرد: بیمارانی که خون و فرآورده‌های آن را مصرف می‌کنند دو برابر کسانی که به شیوه دیگری درمان را ادامه می دهند طول مدت درمان دارند بنابراین در همه کشورهای پیشرفته بیمه‌ها حمایت از تعرفه‌گذاری انتقال خون را انجام می‌دهند.

وی افزود: با تدوین دستورالعمل ملی مصرف خون هزینه‌ها کاهش می‌یابد که امیدواریم بیمه‌ها از این فرصت طلایی استفاده کنند.

پورفتح‌اله اظهار کرد: مصرف خون و فرآورده‌های آن مشابه عمل پیوند است چرا که در واقع یک ساختار را به فرد دیگری منتقل می‌کنیم.

گفتنی است ، سومین کنگره بین المللی " طب انتقال خون"  از سه شنبه 24 آذر ماه به مدت سه روز با محور های مصرف خون و فرآورده های خونی مبتنی بر شواهد و داروهای مشتق از پلاسما به میزبانی کشورمان برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار