شهرکرد؛

اعلام آمادگی 2 کاندیدای مجلس خبرگان در چهارمحال و بختیاری

2 کاندیدای احتمالی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از شهرکرد؛ فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: هم اکنون 2 کاندیدای احتمالی برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرده اند.

حمید ملکپور گفت: از آنجا که شهرستان شهرکرد (مرکز استان) براساس قانون، مجری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سطح استان است، تمامی امکانات و تدابیر لازم در این زمینه پیش بینی شده است.

 وی افزود: همچنین 30 کاندیدای احتمالی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان هم آمادگی خود را اعلام کرده اند.

 استان چهارمحال و بختیاری با 9 شهرستان و ۸۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و 4 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که شامل یک نماینده از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان، یک نماینده از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، یک نماینده از حوزه انتخابیه بروجن، و یک نماینده از حوزه انتخابیه لردگان می باشد.

 این استان با 16 هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت معادل یک درصد از کل مساحت ایران، بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت به شمار می رود. نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری همزمان در سراسر کشور از 26 آذرماه جاری تا 2 دی و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذر تا 4 دی انجام می شود. انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 7 اسفندماه امسال برگزار می شود.



انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.