توقیف خودرو پژو با بیش از ۴۱ میلیون ریال "خلافی"

رئیس پلیس راهور استان قزوین از توقیف یک دستگاه خودرو پژو 405 با خلافی 41 میلیون و 170 هزار ریال در این استان خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا محمدی  اظهار کرد: کارکنان پلیس راهور مرکز استان قزوین در راستای کنترل و پایش خودروها و برخورد قانونی با رانندگان پرخطر، یک دستگاه سواری پژو 405 را برای کنترل مدارک و بررسی وضعیت خودرو متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از وضعیت خودرو از سوی کارکنان پلیس راهور مشخص شد سواری پژو 405 دارای 149 فقره تخلف و 41 میلیون و 170 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده بیشترین و مهم‌ترین تخلفات خودرو، تخلفات ساکن و عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده که خودرو توقیف و برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.

محمدی با اشاره به ماده قانونی توقیف خودروهای با خلافی بیش از یک میلیون تومان عنوان کرد: در راستای اجرای بند 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی موضوع را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، دستور توقیف خودرو صادر و از تردد آن جلوگیری می‌شود.

این مسئول هدف پلیس راهنمایی و رانندگی را ارتقا ایمنی و فرهنگ ترافیک دانست و اضافه کرد: امیدواریم این توقیف‌ها سبب بازدارندگی رانندگان از انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی شود.

منبع: فارس
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار