اصفهان؛

از تمبر دهمین جشنواره قرآن در مراسم افتتاحیه رونمایی می شود

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: تمبر دهمین جشنواره قرآن در مراسم افتتاحیه رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان رمضانعلی معتمدی در جمع خبرنگاران افزود: نزدیک به 300 نفر از سراسر کشور در مرحله نهایی این جشنواره شرکت می کنند که 52 نفر در بخش خواهران و مابقی در بخش برادران به رقابت در استان می پردازند. 


وی با بیان اینکه مسابقات در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل ،اذان، و تفسیر برگزار می شود گفت: این مسابقات در رده سنی 18 تا 30 سال در کلیه رشته ها انجام می شود که از استان اصفهان به لحاظ میزبانی 24 نفر از خواهران و برادران شرکت می کنند. 


دبیر اجرایی دهمین جشنواره مدهامتان تصریح کرد:مسابقات مدهامتان در سطح شهرستان ها در نیمه مهرماه و آبانماه مراحل مقدماتی را گذرانده است. 


معتمدی با بیان اینکه 13 کمیته در جشنواره فعال است و فعالیت خود را از 3 ماه قبل آغاز کردند گفت:این 13 کمیته که شامل کمیته دبیرخانه جشنواره، فنی و داوری، سمعی و بصری، سالن ها، تشریفات، افتتاحیه و اختتامیه، مالی، جنبی، حراست، پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع رسانی، خواهران و خبرگزاری شبستان هستند. 


وی با بیان اینکه در این دوره سعی شد از لحاظ کیفی و سیستمی پایه مسابقات مدهامتان در کشورارتقا پیدا کند،تاکید کرد:امسال برای اولین بار داوری مسابقات به صورت الکترونیک انجام می شود که در 9 دوره گذشته به صورت دستی انجام می شده است. 


دبیر اجرایی دهمین جشنوارهمدهامتان عنوان کرد: آیین نامه ای که برای این دوره از مسابقات پیش بینی شده تماما مطابق با آیین نامه فنی مسابقات بین المللی است که اوقاف هر ساله برگزار می کند. 


معتمدی با اشاره به اینکه سه شنبه 24 آذر ماه آیین افتتاحیه نمادین این جشنواره در گلستان شهدا با حضور شرکت کنندگان برگزار خواهد شد،اظهار کرد:زیارت قبور شهدا و ادای احترام و اهدای گل به قبور شهدا، به اهتزاز در آوردن پرچم جشنواره در گلستان شهدا در افتتاحیه رسمی این جشنواره انجام می شود.


وی ادامه داد:روز 25 و 26 آذر نیز این جشنواره در چهار سالن اهل بیت(ع)، سالن صداو سیما، سالن بیداری اسلامی ویژه خواهران و سالن غدیر هنرستان هنرهای زیبا برگزار می شود.
دبیر اجرایی دهمین جشنواره به تور اصفهان گردی اشاره کرد و گفت:برای شرکت کنندگانی که به اصفهان می آیند برنامه اصفهان گردی در نظر گرفته شده است که در این برنامه از آثار تاریخی اصفهان، تخت فولاد شناسی، مقبره بانو مجتهده امین وعلامه مجلسی بازدید می شود.
معتمدی خاطرنشان کرد:در 5 مسجد شاخص اصفهان شامل مسجد امام حسن مجتبی (ع)، مسجد پناهی، مسجدالمهدی(عج)، مسجد ملک و مسجد فرشته همزمان با جشنواره، محفل قرآنی برگزار می شود.


وی بیان کرد:طرح تلاوت نور در سطح کشور در 30 هزار مسجد و در سطح استان در3 هزار مسجد انجام می شود و طرح تفسیرروزانه قرآن کریم در سطح کشور در 7هزار مسجد و درسطح استان در 700 مسجد انجام می شود.


دبیر اجرایی دهمین جشنواره اظهار کرد: نفرات برگزیده این دوره از مسابقات به مسابقات بین المللی اوقاف را ه پیدا می کنند

انتهای پیام/ف
  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.