شیراز؛

اخاذی کارگر رستوران از مدیر خود

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با هک گوشی صاحب کار خود، از وی اخاذی می كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سيدموسي حسینی" گفت: خانمی میان سال پس از مراجعه به پلیس "فتا" و ارایه مرجوعه قضایی مدعی شد که شخصی ناشناس با به دست آوردن عکس های شخصی او از وی اخاذی می كند.

وي ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس "فتا" قرار گرفت و پس از بررسی های فنی، کارشناسان متوجه شدند گوشی شاکی حامل یک بدافزار است که اطلاعات شخصی وی را به فردی دیگر انتقال می دهد.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: با تلاش ماموران متهم که کارگر رستوران شاکی بود شناسایی،‌ دستگير و به پلیس "فتا" احضار شد.

سرهنگ "حسینی" افزود: متهم پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به جرم خود اقرار و بیان كرد: از طریق شبکه اجتماعی تلگرام فایلی را برای این خانم ارسال کرده که به محض باز کردن آن، بدافزار فعالیت خود را در گوشی وی آغاز و اقدام به ارسال اطلاعات شخصی وی كرده است.

وی خاطرنشان كرد: با وجود تذکرات مکرر پلیس در مورد شبکه های اجتماعی ، هنوز این فرهنگ در بین برخي از شهروندان نهادینه نشده که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نباید تمام عکس ها و فایل هایی که ارسال می شود را باز كرد، چرا که بسیاری از این فایل ها حاوی بدافزارهایی است که توسط افرادی سودجو طراحی و انتشار داده می شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: اخاذی ، کارگر ، رستوران ، مدیر ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.