درخشان: بهره‌گیری از باغات برای توسعه فضای سبز و پارک‌های شهری

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: کثرت جمعیتی و مهاجرپذیری شهریار ایجاب می‌کند تا فضای سبز شهری در این منطقه به نحو هرچه مطلوب‌تری توسعه یابد.

بهزاد درخشان عضو شورای اسلامی شهر شهریار در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش مؤثر و سازنده فضای سبز شهری در سرزندگی ،طراوت و شادابی شهر اظهار کرد: امروزه فضای سبز شهری یکی از مؤلفه‌های حائز اهمیت در توسعه پایدار محسوب می‌شود و در عرصه‌های زیست‌محیطی نیز تأثیرگذاری سازنده آن بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: با وجود باغات بسیار در این منطقه شهریار با محدودیت در سرانه فضای سبز شهری مواجه است، زیرا اغلب باغات در این ناحیه در مالکیت افراد و بخش‌های خصوصی است.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار عنوان کرد: درهمین ارتباط و برای رفع کمبود‌های موجود در بخش فضای سبز شهری در نظر داریم از ظرفیت باغات موجود در این خطه برای توسعه فضای سبز شهری و راه‌اندازی پارک‌ها بوستان‌ها بهره‌گیری کنیم.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که مد نظر قرار گرفته معطوف به احداث پارک بانوان می‌شود که مقرر است که با خریداری باغی 2 میلیارد تومانی این اولویت‌گذاری به ثمر نشیند.

درخشان در تصریح میزان اعتبارات تأیین شده برای توسعه فضای سبز شهری شهریار گفت: در مجموع 10 میلیارد تومان برای این امر مد نظر گرفته شده است که البته برای تأمین فضای سبز شهری ایده‌آل به اعتباراتی هرچه بیشتر نیاز است.

عضو شورای اسلامی شهر شهریار یادآور شد: محدودیت‌های مالی و اعتباراتی مدیریت شهری شهریار باعث شده تا مجموعه شهرداری نتواند آن‌طور که باید در حوزه فضای سبز شهری از قدرت مانور مطلوبی برخوردار شود، که امید است با گشایش‌های مالی که در آینده حاصل می‌شود به توفیقات مطلوب‌تری در این عرصه نائل شویم.

انتهای پیام / 

برچسب ها: باغات ، شهریار ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار