کارشناس مقیم آلمان: این کشور در جنگ با داعش مشارکت مستقیم نخواهد داشت

کارشناس مقیم آلمان گفت این کشور در هیچ گونه عملیات نظامی در خارج از مرزهایش مشارکت مستقیم نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، احمد عزالدین، کارشناس سیاسی از برلین در ارتباط زنده تلویزیونی با بی بی سی در اشاره به مطالب مجله دیراشپیگل مبنی بر درخواست آمریکا از آلمان برای کمک بیشتر به جنگ با داعش و واکنش آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درخصوص این مسئله گفت: آلمان سعی دارد از عملیات نظامی مستقیم و زمینی فاصله بگیرد.

آلمان در واقع به دوره پس از جنگ می اندیشد. برخی گروهها در آلمان از جنگ سود می برند و برخی نیز از دوره پس از سازش سود می برند. طرفهایی که از جنگ سود می برند کارخانه های اسلحه سازی هستند. صادرات تسلیحاتی آلمان در سال 2014 افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری گفت آلمان سعی دارد در جنگ با داعش نقش کمک کننده داشته باشد و به صورت مستقیم وارد عملیات نظامی نشود. آلمان فقط به اعزام 1200 نیرو و عملیات شناسایی هوایی برای حفاظت از ناو هواپیمابر فرانسه که عازم خاورمیانه است اکتفا می کند. آلمان در افغانستان و عراق نیز همین گونه عمل کرده است. در آلمان اختلافات زیادی در این خصوص وجود دارد. هرگونه عملیات جنگی آلمان در خارج از مرزهای این کشور منع قانونی دارد. این کشور نمی تواند در هیچ جنگی مشارکت کند و مجلس آلمان باید در این خصوص تصمیم گیری کند. حداکثر کاری که آلمان در این چارچوب می تواند انجام دهد ایفای نقش کمک کننده در عملیات است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار