یاسوج ؛

قلعه رئیسی بیشترین میزان بارندگی در کهگیلویه وبویراحمد

کارشناس هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیشترین میزان بارندگی در استان مربوط به شهر قلعه رئیسی با 47 میلیمتر بارش گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ ولی بهره مند افزود: آبدهگاه باشت و دهدشت به ترتیب با 40 و 34.1 میلیمتر بارندگی نیز جوز مناطق پربارش شبانه روز گذشته بود.

وی با بیان بیان اینکه عمده بارش در مناطق سردسیری استان و شهرهای یاسوج و سی سخت بویژه در ارتفاعات به صورت برف بود، افزود: میزان بارش در شبانه روز گذشته در این شهرها نیز به ترتیب 32 و 28 میلیمتر بوده است.
بهره مند میزان بارندگی در این مدت در شهرهای دوگنبدان ، لیکک، باشت، چرام ، لنده و منطقه امام زاده جعفر را نیز به ترتیب 13.6 ، 25.2، 28، 30 و 18.6 میلیمتر اعلام کرد.

بهره مند با بیان اینکه بارندگی تا ظهر امروز (سه شنبه) ادامه دارد، افزود: در 24 ساعت گذشته یاسوج وسی سخت با دمای صفر درجه سردترین و امامزاده جعفر با دمای حداکثر 23 درجه گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

بارش برف و باران که از عصر روز گذشته در نقاط مختلف این استان شروع شده علاوه در اختلال در تردد خودروها و برف گیر شدن برخی جاده ها موجب خوشحالی کشاورزان بویژه در مناطق گرمسیر شده است.

هم اکنون نیز بارش سنگین برف در شهرهای یاسوج و سی سخت همچنان ادامه دارد.

بارش برف در برخی مناطق از جمله مله شوره و گردنه کاکان یاسوج و جوخانه چرام تا بیش از 30سانتی متر گزارش شده است.

شب گذشته بیش از 50 خودرو گرفتار در برف نیز در منطقه برف گیر جوخانه شهرستان چرام از سوی نیروهای امدادی هلال احمر و راهداری نجات یافتند.

279 نیروی راهداری با 218 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در 23 راهدارخانه ثابت و سیار نیز کار بازگشایی مسیرهای برفگیر را انجام می دهند.

در محورهای کوهستانی کهگیلویه وبویراحمد 21 گردنه برفگیر و سخت گذر وجود دارد.

از مجموع حدود پنج هزارکیلومتر جاده اصلی ، فرعی و روستایی در کهگیلویه وبویراحمد ،بیش از سه هزار کیلومتر آن در مناطق کوهستانی و برفگیر است.

استان حدود 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.


انتهای پیام /ی
برچسب ها: بارندگی ، برف ، باران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.