ارنست: آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت است

سخنگوی کاخ سفید گفت: آزمایش موشکی اخیر ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هاآرتص، «جاش ارنست» در پاسخ به سوالی درباره احتمال تحریم ایران به خاطر آزمایش موشکی اخیر، گفت: بر اساس تحلیل و بررسی گزارش، کمیته به این نتیجه رسیده که آزمایش موشک عماد نقض بند نهم قطعنامه هزارونهصد و بیست و نه شورای امنیت سازمان ملل است.

وی افزود: اگر کارشناسان به این نتیجه برسند که این اقدامات مفید خواهد بود آنگاه رئیس جمهور اوباما مانعی بر سر راه این موضوع وضع تحریمها ایجاد نخواهد کرد.

اظهارات ارنست پس از آن منتشر شد که گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی مدعی شدند موشک میان برد «عماد» که ایران دهم اکتبر آن را آزمایش کرد یک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است و این اقدام نقض قطعنامه ای از شورای امنیت سازمان ملل است.

نتیجه گیری این گروه از کارشناسان سازمان ملل متحد درباره ایران احتمالا منجر به مطرح شدن درخواست هایی در واشنگتن و برخی دیگر از پایتخت های غربی درخصوص اقدامات تنبیهی بیشتر علیه تهران خواهد شد.

این گروه کارشناسی سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد این گروه بر اساس تحلیل ها و یافته های خود نتیجه گیری می کند که پرتاب موشک عماد نقض پاراگراف 9 قطعنامه 1929 شورای امنیت است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار