کرمانشاه؛

پژوهش‌ها بر اساس نیازهای روز کشور انجام نمی‌شود

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه مشکلات حوزه پژوهش‌ در ایران را عدم پاسخگویی به نیازهای کشور برشمرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه مشکلات حوزه پژوهش‌ در ایران را عدم پاسخگویی به نیازهای کشور برشمرد.

دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا در مراسم تجلیل از پژوهشگران فرهنگی و دانش‌آموزی استان کرمانشاه، از افزایش رشد پژوهش و مقالات ISI در کشور در دهه اخیر خبر داد و اظهار داشت: تعداد این مقالات اکنون به حدود 30 هزار مقاله در سال رسیده  و با این تعداد مقالات ISI از نظر تعداد مقالات، در رتبه پایین‌تر از 20 دنیا هستیم.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل پروپوزال‌ها این است که تعداد کمی از آنها دارای موضوعات مرتبط با مشکلات کشور و استان هستند.

اعلمی‌آل‌آقا تاکید کرد: متاسفانه پژوهش‌های ما تقاضامحور نیست و بر اساس نیازهای روز کشور انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز دیگر نمی‌توان به پول بادآورده نفت در کشور اتکا کرد و باید پژوهش و تحقیق را محور توسعه قرار دهیم و از این طریق خلق ثروت کنیم.

وی افزود: اکنون که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم باید جایگاه پژوهش در این برنامه بصورت ویژه دیده شود.

اعلمی‌آل‌آقا در بخش دیگری از سخنان خود از سطح بالای بهره‌وری نظام آموزشی هم در آموزش و پرورش و هم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های آموزش در ایران یک سوم تا یک پنجم دیگر کشورهای جهان است، عنوان کرد: هزینه‌های تحصیلات تکمیلی هم نسبت به کشورهای دیگر دنیا در ایران پایین و کیفیت آن بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه یادآوری کرد: وقتی دانش‌آموختگان ما در خارج از کشور افراد موفقی می‌شوند یعنی کیفیت آموزش در ایران بالا است و بهره‌وری در این بخش نسبت به سایر بخش‌ها از جمله صنعت، خدمات و کشاورزی بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.