بندرعباس؛

وقوع ۸۰ درصد حوادث در معادن بدون کمیته های حفاظت فنی

رییس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۸۰ درصد حوادث در معادن و صنایع معدنی بدون کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار اتفاق می افتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،فریبا بهزادی افزود: افزایش آگاهی و روز آمد کردن دانش افراد در زمینه HSE نقش مهم و تاثیر‌گذاری در کاهش حوادث دارد.

وی گفت: رعایت اصول ایمنی ،بهداشت کار و حفظ محیط زیست و انرژی برای تمامی معدنکاران ضروری است و باید برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.

رییس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت با اشاره به تعداد زیاد معادن در سطح استان، هدف از برگزاری دوره های توجیهی را کمک و همیاری به کارفرمایان معدن، کارگران و مسوولان ایمنی در راستای اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات در محیط کاری، رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار و زیست محیطی، آشنایی با روشهای جلوگیری از حوادث ناشی از کار بمنظور صیانت از نیروی کار و بهره برداری بیشتر از معادن عنوان کرد.

بهزادی افزود: در حال حاضر ایمنی در معادن استان آن گونه که باید رعایت نمی شود و در این زمینه تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار و انجام ارزیابی خطرات محیط کار ضروری است.

مدیر HSEE و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: تعامل بین بخشی و همگرایی بین دستگاههای مرتبط با حوزه معدن، سبب رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای معدنکاران و کارفرمایان این بخش می شود.


خوشامی افزود: اطلاع رسانی در بحث قوانین ومقررات و دستورالعمل های مربوط به ایمنی و مسایل زیست محیطی و معرفی آیین نامه های جدید علاوه بر پیشگیری و کنترل حوادث، به برخی ابهامات در این خصوص پاسخ می دهد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.