بندرعباس؛

نیروهای بومی در اولویت اشتغال

استاندار هرمزگان گفت: افرادی که مسئول پروژه های بزرگ در هرمزگان هستند باید اولویت اشتغال را به نیروهای بومی اختصاص دهند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ جادری افزود: طرح های زیرمجموعه وزارت صنعت و نفت و دیگر پروژه های بزرگی که در هرمزگان در دست کار است، باید نتایج قابل مشاهده ای برای رفع بیکاری دراستان داشته باشد.

وی از مسئولان برخی پروژه ها و طرح های ملی در استان به دلیل عدم اشتغال جوانان بومی و ساکن هرمزگان  گلایه کرد وگفت:متاسفانه با وجود این پروژه ها، شاهد بیکاری جوانان استان هرمزگان هستیم و مشاغل مربوط به مناطق آزاد نیز تاثیر چندانی در رفع بیکاری در هرمزگان نداشته که این امر آزار دهنده است.

استاندار هرمزگان گفت:متاسفانه برخی پیمانکاران پروژه های هرمزگان، نیروهای خود را از خارج استان تامین می کنند .

جادری افزود: با وجود این گرفتاری های اقتصادی، بودجه ای برای ایجاد اشتغال نمی ماند و بدهی های دولت به پیمانکاران و بانک ها و پروژه های نیمه تمام نیز مشکلات دیگری است که با آن مواجه هستیم و باید راهکار مناسبی در نظر گرفته شود.

وی بابیان این که از سال ۸۹ تا کنون ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت شده است، گفت: براساس قانون مصوب باید از محل فروش حامل های انرژی که در این مدت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از این محل درآمد داشته ایم، یارانه پرداخت می شد، که نشان می دهد ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت کسری وجود داشته که از دیگر بخش ها تامین شده است.

استاندار هرمزگان  گفت :این در حالی است که از این ۱۶۰ هزار میلیارد تومان باید ۵۰ درصد آن به عنوان یارانه نقدی پرداخت می شده و ۸۰ هزار میلیارد تومان برای بخش صنعت و تولید بوده که پرداخت نشده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.