احتمال ممنوعیت دسترسی نوجوانان اروپایی به فیس‌بوک

سران اروپایی در حال بررسی ممنوعیت استفاده نوجوانان کمتر از 16 سال از فیس‌بوک هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  بی بی سی؛  مقامات اروپایی در تلاش هستند تا روزهای ابتدایی هفته آینده قانونی را به تصویب برسانند که به موجب آن نوجوانان کمتر از 16 سال اجازه عضویت یا درج پیغام در فیس‌بوک یا شبکه‌های اجتماعی مشابه آن را بدون آگاهی و اجازه والدینشان ندارند.

اعضای کمیته فضای مجازی اتحادیه اروپا تصمیم گرفت "سن دیجیتال" را از 13 به 16 سال افزایش دهد به این معنی که از این پس نوجوانان تا 16 سال اجازه هیچ فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی بدون آگاهی والدین را نخواهند داشت.

در آمریکا نیز قوانین مشابهی برای "حفاظت از حریم خصوص فعالیت کودکان در اینترنت" وجود دارد؛ اما برای کودکان زیر 13 سال این قوانین سخت‌تر است. کارشناسان اروپایی معتقدند فیس بوک نباید با عضویت کودکان زیر 13 سال موافقت کند و در همان ابتدای کار مانع از ثبت نام آنها شود. تحقیقات نشان می‌دهد صدها کودک زیر 13 سال بدون آگاهی والدین مشغول فعالیت در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند. به دلیل گسترش فعالیت داعش و دیگر گروه‌های افراطی در فضای مجازی، لزوم افزایش "سن دیجیتال" بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار