ماجرای واکسن های آنفلوانزا در انبار

وزیر بهداشت با اشاره به بیماری آنفلوانزا در کشور، گفت: افرادی که واکسن های زیادی انبار کرده اند، قصد نشان دادن اپیدمی آنفلوانزا را دارند.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ وزیر بهداشت با اشاره به بیماری آنفلوانزا در کشور، گفت: افرادی که واکسن های زیادی انبار کرده اند، قصد نشان دادن اپیدمی آنفلوانزا را دارند.
 
 دکتر سید حسن هاشمی اجرای طرح تحول سلامت را خدمت  مضاعفی علاوه بر بر اقدامات انجام گرفته در گذشته در نیروهای مسلح  عنوان کرد و گفت: شیرینی این طرح به دلیل افزایش رضایتمندی مردم از خدمات بهداشت و درمان که خدمات نظام است، بیش از دشواری ناشی از اضافه شدن بار این طرح بر خدمات گذشته نیروهای مسلح است و کارنامه آن مربوط به قوه خاصی نیست بلکه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.
 
طرح تحول نظام سلامت افتخار دولت است
 
وی، طرح تحول نظام سلامت را افتخار دولت دانست و گفت: این طرح برای تمام مردم ایران شیرین و خوشایند بود چرا که در سراسر کشور، بیش از دو هزار خانه بهداشت ساخته شد و دسترسی دارو افزایش یافت، در تمام شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر پزشک حضور دارد، بیش از ۷ هزار متخصص و فوق تخصص در سراسر کشور توزیع شد، ماندگاری آنها افزایش یافت و کلینیک های ویژه راه اندازی شد اما باید اعتراف کنم در قالب طرح تحول نظام سلامت تا کنون برای نیروهای مسلح، اقدام خاصی را انجام نداده ایم.
 
هاشمی با بیان اینکه امیدواریم سازمان های درگیر در خصوص بدهی های انباشته کمک کنند تا شما به نقطه تعادل برسید، گفت: تعرفه ها نیز در یک ماه گذشته در هیئت وزیران پذیرفته شد که اصلاح شود و شاید دیگر با این تصمیم شاهد تراز منفی بیمارستان ها نباشیم.
 
وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دولت برای سال آینده به نحوی تصمیم گیری شود که واحدهای بهداشتی و درمانی به ویژه در نیروهای مسلح بتوانند بدون بدهی روی پای خود بایستند.

اپیدمی خاصی در کشور وجود ندارد

 
هاشمی گفت: خوشبختانه اپیدمی خاصی در کشور وجود ندارد و اگر شاهد اپیدمی باشیم، پس از خدا، امید ما به کمک و حمایت نیروهای مسلح و بسیج است چرا که این نیروها در شرایط بحرانی می توانند کمک های بسیار خوبی به نظام سلامت داشته باشند.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه پس از چندین دهه، یک دولت پذیرفت که سلامت باید جزء اولویت های اساسی باشد، افزود: دکتر روحانی توجه به حوزه سلامت را آغاز و مجلس نیز از آن حمایت کرد و مقام معظم رهبری نیز از طرح تحول سلامت حمایت کردند و در دو سال گذشته شرایط بسیار خوبی به وجود آمده است.


منبع: مهر
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار