رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: تا این لحظه هنوز از سرنوشت 10 تن از زائران خانه خدا اطلاعی در دست نیست و به دنبال انتقال پیکر 29 جانباخته فاجعه منا هستیم.

سرنوشت نامعلوم 10 تن از جانباختگان فاجعه منا/ اعزام 8 تن از خانواده جانباختگان به در عربستان در هفته آینده

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در  خصوص آخرین وضعیت جانباختگان فاجعه منا، گفت: تفحص و تفاهمی که با مقامات حج عربستان صورت گرفت اقدام به اعزام 2 تن از بستگان جانباختگانی که تاکنون هیچ اطلاعی از آنها نداریم به عربستان  کردیم.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار همچنان از سرنوشت 10 زائر خبری نداریم که خانواده 8 تن از آنها هفته آینده به عربستان اعزام می‌شوند و امیدواریم با حضور بستگان درجه ‌یک جانباختگان بتوانیم پیگیری را جدی‌تر دنبال کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: تا این لحظه اجساد 69 تن از زائران ایرانی در عربستان دفن شده است که 40 خانواده با استناد به فتوای مراجع تقلید درخواست کردند که پیکرها در همان مکه مکرمه  باقی بماند.

اوحدی افزود: 29 خانواده نیز یا درخواست انتقال اجساد را داشتند و یا هنوز مطلبی را  عنوان نکرده‌اند.

 وی بیان داشت: بر اساس توافق انجام شده با طرف سعودی به دنبال انجام درخواست خانواده‌ها مبنی بر انتقال اجساد هستیم و طی 2 روز گذشته جلسات خوبی با معاونت کنسولی وزارت خارجه داشتیم.

 رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: هفته آینده بنده یک گروه از معاونت کنسولی وزارت خارجه به منظور پیگیری سرنوشت 10 مفقودی و تصمیم نهایی برای بازگردانی اجساد جانباختگان سفری به عربستان خواهیم داشت.

اوحدی با بیان اینکه تاکنون پیکر 382 جانباخته طی سه مرحله به کشور انتقال پیدا کرده، گفت: بعد از این سه مرحله، پیکر آقای رکن آبادی و 2 تن از کسانی که تا کنون در سردخانه های عربستان بودند به کشور بازگرداننده‌ شد.

 وی افزود: انتقال پیکر جانباختگان نیاز به تشریفات قانونی دارد که امیدواریم با پیگیری وزارت امور خارجه به نتیجه برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: از نگرانی خانواده‌ها نسبت به انتقال اجساد اطلاع داریم و دستگاه دیپلماسی کشور این وظیفه را بر عهده دارد و تمام تلاشمان را می‌کنیم که حتی یک ساعت در این مسیر وقفه‌ای ایجاد نشود.

اوحدی در رابطه سرنوشت 2 مامور متخلف سعودی گفت: یکی از مهمترین‌ موضوعاتی که در جلسات معاونت کنسولی وزارت خارجه در حال پیگیری هستیم موضوع دادگاه و صدور حکم 2 مامور پلیس مجرم سعودی است که منتظر صدور حکم از سوی دادگاه عربستان هستیم و پس از آن با مقامات سعودی جلسه‌ای خواهیم داشت و بعد از اطمینان از تامین امنیت زائران در مورد از سرگیری حج عمره تصمیم گرفته می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
ینی هنوز بعضیا تو فکر عمره هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
هرگز در برابر هتک حرمت و ابروی ایرانی ها کوتاه نیایید که اگر اینطور باشد خیانتکارید
آخرین اخبار