برای اضافه‌وزن بیش از 7 کیلو پیکرتراش ممنوع!

پیکر تراشی جراحی زیبایی محسوب می‌شود که برای افرادی که 5 تا 7 کیلوگرم اضافه وزن دارند مناسب است.

محمدرضا عبدالحسینی جراحی و منوشیپ جراحی درون‌بینی و دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تبلیغاتی که درباره پیکرتراشی در فضای مجازی دیده می‌شود، بیان کرد: اعمال جراحی چاقی‌های موضعی که تحت عنوان پیکرتراشی عنوان می‌شوند بیشتر جنبه زیبایی دارند.
 
وی ادامه داد: این اعمال از طریق دستگاه‌های موجود، لیپولیزر، LPG، واترجت، لیپوماتیک و غیره انجام می‌شوند، به عبارت دیگر چربی‌های بدن توسط این اعمال شکسته و یا خارج می‌شوند. که در برخی مواقع این چربی‌های خارج شد را به سایر قسمت‌های بدن تزریق می‌کنند.
 
عبدالحسینی عنوان کرد: به طور کلی انجام چنین عمل‌هایی در مقوله جراحی‌های چاقی و متابولیک جایی ندارد. زیرا اغلب برای زیبایی انجام می‌شوند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که کدام دسته از متخصصین مجوز انجام پیکرتراشی دارند، اظهار کرد: این عمل می‌تواند توسط جراحی عمومی، پزشک عمومی، متخصص پوست و جراح پلاستیک انجام شود زیرا اغلب برای انجام آن نقش دستگاه‌ها پررنگ‌تر از تخصص است.
 
این جراح و فلوشیپ جراحی درون بین اضافه کرد: اگر پیکرتراشی برای فردی که شرایط لازم را ندارد انجام شود عوارض خطرناکی در پی خواهد داشت. این عمل برای افرادی که 5 تا 7 کیلوگرم اضافه وزن دارند باید انجام شود. علاوه بر این پس از عمل باید تحت نظر فرد متخصص تغذیه و طب ورزشی قرار گیرد و تا کاملاً تحت کنترل باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اضافه وزن ، کالری ، چاقی ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار