تقویم روزانه فوتبال

کریمی به دورتموند گل زد/مجیدی استقلال را ترک کرد

تقویم فوتبالی امروز به مهترین اتفاقات فوتبالی ۲۶ آذر اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) اختصاص دارد.
۲۶ آذر ۹۲ پس از هجوم ایرانی ها به فیس بوک لیونل مسی و اهانت به او ، جمشید مشایخی پیشکسوت سینما اعلام کرد که به نمایندگی از مردم ایران ، برای عذرخواهی از مسی به دیدار او می رود.
۲۶ آذر ۹۰، استقلال در آخرین بازی نیم فصل اول توانست نفت تهران را شکست دهد و قهرمان نیم فصل شود. 
این آخرین مسابقه مجیدی در ترکیب استقلال در لیگ یازدهم بود و بعد از این مسابقه ، فرهاد مجیدی ، استقلال را در نیم فصل ترک کرد و بنا به دلایلی که خودش آن را مشکلات خانوادگی عنوان کرد به تیم الغرافه قطر پیوست.
۲۶ آذر ۸۹، افشین قطبی که برای راضی کردن دژاگه برای بازی در تیم ملی ایران به آلمان رفته بود ، از این کار ناامید شد و با جواب منفی دژاگه روبرو شد.
۲۶آذر ۸۸ و زمانی که ناصر حجازی به دلیل بیماری روی تخت بیمارستان بود ، واعظ آشتیانی ، مدیر عامل وقت استقلال با تصمیمی عجیب وی را به عنوان مشاور عالی خود در استقلال منصوب کرد.
۲۶ آذر ۸۴ ، در پیروزی دو بر یک بایرن مونیخ برابر دورتموند ، علی کریمی موفق شد اولین گل بایرن را در این دیدار وارد دروازه دورتموند کند.
۱۷ دسامبر ۲۰۱۲، چلسی با هدایت رافا بنیس در فینال جام باشگاه های جهان از کورینتاینس برزیل باخت ونتوانست این جام را تصاحب کند. چلسی در فصل قبل از آن با هدایت روبرتو دی متیو موفق شده بود برای اولین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود اما در پایان فصل آبراموویچ دی متیو را کنار گذاشت و رافا بنیتس را جایگزین او کرد. 
۱۷ دسامبر ۲۰۰۶، لمپارد هفتاد هفتمین گلش را برای چلسی به ثمر رساند و به گلزنترین هافبک تاریخ باشگاه تبدیل شد. این گل در جریان پیروزی سه بر دو چلسی برابر اورتون با یک شوت زیبای راه دور زده شد. 
رکورد قبلی در اختیار دنیس وایز کاپیتان سابق این تیم با ۷۶ گل بود . وایز از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ در تیم چلسی بود و یک هفته پس از اینکه لمپارد به چلسی پیوست این تیم را ترک کرد و به لستر سیتی پیوست. لمپارد نیز از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ در چلسی بود و موفق شد در این تیم ۱۷۱ گل به ثمر برساند.
17 دسامبر ۱۹۸۵ ، ابراهیم توره مهاجم سنگالی و سابق پرسپولیس متولد شد. توره از سال ۲۰۰۷ به ایران آمد و به تیم پیکان پیوست. سپس در پرسپولیس و سپاهان نیز بازی کرد و در سال ۲۰۱۱ ایران را ترک کرد و عجمان پیوست.وی سپس به موناکو فرانسه رفت و پس از یک فصل بازی در این تیم به النصر امارات پیوست. توره چهار بازی ملی انجام داده است ولی گلی در چهار بازی نزد.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۴
26 اذر 75 یا 76 ایران 6 به 2 کره جنوبی رو شکست داد
آخرین اخبار