نجات 2جوان گم شده در کویر سرد سمنان با استفاده از موقعیت یاب تلگرام

تعیین موقعیت دقیق نقطه گرفتار شدن این دو نفر توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و با استفاده از موقعیت یاب نرم افزار تلگرام که بر روی گوشی آنها نصب بوده انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از نجات دو جوان گرفتار در برف و بوران کویر سمنان توسط تیم امداد و نجات اعزامی به منطقه با استفاده از موقعیت یاب نرم افزار موبایلی تلگرام خبر داد.

علی حیایی با اعلام این خبر گفت: در پی تماس مردمی با سامانه 112 ( ندای امداد ) مبنی بر گرفتار شدن 2 نفر در برف و بوران کویر جنوب سمنان در ساعت 20:30 دقیقه شب گذشته بلافاصله تیم جستجو و نجات با دو دستگاه خودروی آفرود و آمبولانس به همراه 5 نجاتگر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: از ویژگی های بارز این عملیات جستجو ونجات، تعیین موقعیت دقیق نقطه گرفتار شدن این دو نفر توسط اپراتور e.o.c   (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات) استان با استفاده از موقعیت یاب نرم افزار تلگرام که بر روی گوشی آنها نصب بود است که این تعیین موقعیت کمک شایانی به تیم های جستجو و نجات جهت دستیابی سریع به آنان بود.

یحیایی همچنین اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی های روز در جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد که در این زمینه در حال آموزش و استفاده از سیستم های نوین هستیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: سمنان ، کویر سرد ، تلگرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.