5 سال زندان برای شهروند سعودی به اتهام دعوت به برگزاری تظاهرات

دادگاهی در عربستان، یک شهروند به این کشو را به اتهام شرکت در اعتراضات و دعوت به برگزاری تظاهرات، به پنج سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه اینترنتی العهد، دادگاهی در عربستان سعودی یک شهروند سعودی را به اتهام دعوت به برگزاری تظاهرات از طریق حسابش در «توییتر» به پنج سال حبس محکوم کرد. 

دادگاه کیفری عربستان سعودی یکی از شهروندان سعودی را به اتهام شرکت در چند تظاهرات به پنج سال حبس محکوم کرد. وی در چند تظاهرات شرکت کرد و خواستار آزادی بازداشت شدگان در مسائل امنیتی شد.

وی همچنین در پایگاه اینترنتی «توئیتر» خواستار برگزاری تظاهرات شد و زمان و مکان آن را نیز تعیین کرد و طی آن خواستار آزادی بازداشت شدگان امنیتی شد. 

دادگاه تصمیم گرفت وی را با پنج سال حبس تعزیر (مجازات) کند که از تاریخ بازداشتش این مدت محاسبه می شود. علاوه بر این صفحه شخصی اش در اینترنت بسته شود و پس از سپری شدن پنج سال حبس، به مدت پنج سال دیگر حق خروج از عربستان سعودی را نداشته باشد.

دادگاه تخصصی کیفری دادگاهی است که در سال 2008 برای محاکمه مظنونانی تاسیس شد که براساس دسته بندیهای عربستان مظنون به تروریسم قلمداد می شوند. این دادگاهها از سال 2011 بررسی پرونده های دهها گروه را آغاز کردند که شامل هزاران زندانی می شوند. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار