یاسوج ؛

تشکل های زیست محیطی نقش مهمی در توسعه و احیای جنگل های زاگرس دارند

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد گفت:تشکل های زیست محیطی نقش مهمی در توسعه و احیای جنگل های خطه زاگرس دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  امید سجادیان افزود: بیش از 11 تشکل محیط زیستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که این تشکل ها تاکنون نقش مهمی در زمینه احیای جنگل های این استان ایفا کرده اند.

وی هدف از ایجاد تشکل ها ی مردم نهاد را افزایش مشارکت مردم در فرهنگ سازی حفاظت و احیای درخت و جنگل های استان اعلام کرد.

سجادیان با بیان این که هر جا مشارکت و همراهی مردم بوده کار با موفقیت بیشتر و نتیجه بهتری انجام شده است، بر حمایت و توجه بیشتر مسئولان به این تشکل ها تاکید کرد.

وی عنوان کرد: بیش از 80 درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد را درختان بلوط تشکیل داده است که این جنگل ها نیازمند توسعه، احیا و حفاظت هستند.

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بذر بلوط در سه سال اول کاشت نیاز به مراقبت و حفاظت دارد، بر توجه و حفاظت بذرهای کاشته شده تاکید کرد.

این مسئول هدف کاشت بذر بلوط در روز جنگلانه، آن هم در پروژه ملی حفاظت تنوع زیستی زاگرس را توسعه و گسترش جنگل بلوط در استان بیان کرد و افزود: این گیاه از قدیم با مردم این سرزمین زندگی کرده و می توان گفت جزئی از زندگی آنها شده و نزد مردم از تقدس خاصی برخوردار است.

تا کنون بیش از 32 هزار هکتار جنگل کاری با مشارکت و همکاری جوامع محلی در کهگیلویه و بویراحمد کاشته شده که از این میزان حدود 17 هزار هکتار در دو سال گذشته بوده است.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.