سنندج؛

سنگ مرمر قروه بهترین سنگ مرمر دنیاست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قروه معدن بهترین سنگ های مرمر ایران و به جرات می توان گفت بهترین سنگ دنیاست.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج، محمد دره‌وزمی افزود:  تعداد کارگاه های تولید انواع مصنوعات سنگی در چند سال گذشته در قروه و سریش آباد به دو یا سه کارگاه محدود می شد که در سال جاری این میزان به ۲۸ کارگاه افزایش یافته است وهم اکنون ۱۱۸نفر هم در آن مشغول به کار هستند.

وی گفت:هیچ گونه محدودیتی برای اعطای سنگ مرمر به افراد واجد شرایط و فعال در عرصه مصنوعات سنگی در استان به ویژه شهرستان قروه وجود ندارد.

 وی مهمترین مشکل کارگاه های مصنوعات سنگی را در گذشته نبود مواد اولیه خواند و عنوان کرد: سال گذشته در بازدیدی که از کارگاه های مصنوعات سنگی سریش آباد داشتم از نزدیک با مشکلات آنها به ویژه در ارتباط با تامین ماده اولیه آشنا و تامین آن را تضمین کرده و به آنها در این رابطه اطمینان خاطر دادم.

وی ادامه داد: با درخواست خروج ۲۰ تن سنگ از سوی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثردر قروه به شرط تامین سنگ کارگاه های مصنوعات سنگی واقع در استان کردستان موافقت شد و همین مسئله منجر به حل مشکل تامین سنگ این کارگاه ها و افزایش تعداد آنها شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: لیست افرادی که در عرصه تولید مصنوعات سنگی در استان  فعالیت می کنند به این شرکت ارسال کردیم تا سنگ مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند.

دره وزمی  همچنین به اجرای طرح احداث ناحیه صنعتی ویژه کارگاه های تولید انواع مصنوعات سنگی در قروه اشاره کردو گفت: راه اندازی ناحیه صنعتی مصنوعات سنگی قروه تا پایان سال ۹۵صورت می پذیرد. 

انتهای پیام/س 
برچسب ها: سنگ ، مرمر ، معدن ، کارگاه ، گردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.