شیراز؛

برداشت غیر مجاز حساب اشخاص از طریق فیشینگ تلفنی

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از دستگیری متهم کلاهبرداری های تلفنی در شهرستان "شیراز" خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سيدموسي حسینی" گفت: هفته پیش و طی چند روز متوالی تعدادی از همشهریان به پلیس "فتا" استان فارس مراجعه و مدعی شده بودند فردی با تماس تلفنی و بهره گیری از شگردهای متفاوت در گرفتن اطلاعات شغلی و شخصی افراد تحت عناوین مختلف نظیر دریافت جایزه و انتقال مبلغ هدیه و... آن ها را به دستگاه عابربانک هدایت می کند و پس از مهندسی اجتماعی فرد به صورت ناخواسته رمز دوم خود را تغییر داده و در اختیار متهم قرار می دهد.
وي ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی پرونده تشکیل و با اقدامات فنی دیجیتال کارشناسان پلیس "فتا" متهم را شناسایی، طی اقدام غافلگیرانه دستگیر و تحویل مقام قضایی دادند.

رئیس پلیس "فتا" فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار كرد: متهم به نام "م – د" که در ابتدا نسبت به جرم انتسابی ابراز بی اطلاعی مي كرد، پس از دیدن مستندات لب به سخن گشود و به جرم خود اقرار كرد.

سرهنگ "حسینی" از شهروندان درخواست كرد: نسبت به تماس های افراد ناشناس مبنی بر برنده شدن و تحویل جوایز اعتنایی نکنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل : fars_fata@police.ir  و يا تلفن : 2183919-071  بخش تماس به پليس "فتا" گزارش کنند.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.