اصفهان؛

آموزش همراه با پژوهش، تار و پود نظام های آموزشی است

معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: پژوهش، اساس پیشرفت همه جانبه‌ یک کشور است

آموزش همراه با پژوهش، تار و پود نظام های آموزشی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ "محمود خدمتی" در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود: باید کتاب درسی بر مبنای تحقیق و پژوهش متحول شود تا فرهنگ پرسشگری سکه رایج جامعه شود.

به گفته وی، سابقه تاریخی جهان به ستارگان درخشان علم و دانایی از دیر کهن کاشان شهادت می دهد وحامل این پیام است که نسل ها در هر عصری باید برای حفظ این میراث تلاش کنند.

وی تصریح کرد: رتبه های برتر در جشنواره های علمی و پژوهشی را باید تجلیل کنیم تا فرهنگ تحقیق و پژوهش و تفکر نقاد جایگزین فرهنگ شفاهی در جامعه شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: پژوهش، اساس پیشرفت همه جانبه‌ یک کشور است و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود.

"علیرضا فاضل دربندی" در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود:پژوهش در آموزش و پرورش با موانع و محدودیت‌هایی روبرو هست که بازبینی این شرایط می‌تواند عامل مؤثری در بهبود کیفیت پژوهش شود.

به گفته وی، نگاه اداری به بدنه‌ پژوهش و شغل معلمی و عدم اهتمام نظام آموزشی به تلاش پژوهشگران از نقاط ضعف برای توسعه پژوهش در آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: چنانچه راهکارهای یکپارچه و منسجم برای پژوهشهای معلمان در نظر گرفته نشود انگیزه در بین همکاران برای پژوهش وجود نخواهد داشت و برگردان این انگیزه و فرصت نیز به هزینه‌های غیر قابل جبران تبدیل خواهد شد.

به گفته وی، در بخش فرهنگیان، "معصومه خدمتکار" رتبه برتر پژوهشگر کشور ، محمد ابراهیم بهرام، عطیه شبانی زاده، لیلی صاحبی ، زهرا حمیدی رهقی، فرحدخت چینی، زهرا نادری صفا و سمیه فتوحی، با کسب رتبه های برتر استان اصفهان در این همایش تجلیل شدند.

فاضل گفت: در بخش دانش آموزان پژوهشگر نیز از "امیرحسن متقی"، رتبه کشوری جشنواره جابربن حیان، "سید حسن صالحی" ، "محسن یزدی" و " شکیبا وردی" برگزیدگان جشنواره خوارزمی،"محمدرضا حسینیان" برگزیده جشنواره اسباب بازیهای آموزشی، "محمود هوشمندی نژاد" برگزیده جشنواره طراحی قایق های هوشمند،" زهرا صفری"، برگزیده کاپ فیزیک ایران تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: معاون ، پزوهش ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.