قم؛

برای پاسخگویی به شبهات عرصه مهدویت برنامه ریزی دقیق صورت گرفت

معاون پژوهشی حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح شدن شبهاتی در همه دوران‌ها در خصوص مسئله مهدویت، پاسخگویی دقیق به این شبهات را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام جواد رفیعی شنبه شب در مراسم تجلیل از پژوهشگران حوزه علمیه قم که در مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش درست و آشنایی با دانش و تهذیب قلب چشمه‌های فقاهت را به جوش می‌آورد، اظهار کرد: رسیدن به مقام تحقیق از عالی‌ترین مقام‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه خداوند عالمان را نماینده خود بر روی زمین خوانده است،بیان کرد: علم به دلیل ارزش ذاتی و آثاری که بر جامعه می‌گذارد و موجب بقای شعائر الهی می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در عرصه مهدویت بیشترین شبهات بر محور علمی است و دشمنان داخلی و خارجی در این زمینه فعالیت می‌کنند،گفت: نخستین افرادی که به مقابله با این شبهات می‌پردازند عالمان هستند.

رفیعی در خصصوص اینکه همه عالمان در پاسخ به شبهات از یاری امام عصر(عج) توفیق حاصل کرده‌اند افزود: در تمام دوره‌ها شبهاتی در زمینه مهدویت بوده است و پاسخگویی به شبهات از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مهدی یوسفیان معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت طی سخنانی با بیان اینکه در این مرکز 10 گروه تخصصی با موضوعات خاص مهدویت به فعالیت پژوهشی اهتمام دارند، اضافه کرد: مهم‌ترین فعالیت این مرکز مقابله با شبهات مطرح در جامعه است.

 

انتهای پیام/س
برچسب ها: قم ، پاسخگویی ، شبهات ، عرصه ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.