نوکیسه‌ها هرگز در تاریخ بی‌رحم ادبیات نام ماندگاری ندارند

ادب دوستان نوکیسه‌ای که دولت مستعجل هستند، هرگز در تاریخ بی‌رحم نام ماندگاری ندارند.

حمیدرضا شکارسری، شاعر در خصوص جایگاه شاعران و نویسندگان نوکیسه در تاریخ ادبیات ایران پس از طرح این سوال که ما درچه زمانی نوکیسه در ادبیاتمان نداشته‌ایم، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نوکیسه‌های ادبیات همیشه بوده‌اند و در حاشیه ادبیات به سر می‌برده‌اند؛ اما به دلیلی نامی برای خودشان به هم می‌زدند و کیسه‌ای می‌دوختند.

این شاعر با اشاره به اینکه  نوکیسه ها امروز با اهرم‌هایی که در دست دارند خود را مطرح می کنند، اظهار داشت: امروزه برخی از نوکیسه‌ها ناشر هستند و بقیه آن‌ها هم ستون‌های ادبی روزنامه‌ها و سایت‌ها را در دستشان گرفته‌اند و از این جهت نامی برای خودشان دست و پا کرده‌اند، اما تا زمانی که خودشان را در شعر، نثر و مراکز نشرشناخته شده و تخصصی اثبات نکرده باشند جایی در تاریخ ادبیات ندارند.

شکارسری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه چه نویسندگانی در دوره معاصر ادبیات شناسنامه‌دار هستند، گفت: در روزگاری به سر می بریم که روزگار کثرت و تنوع بوده و تغییرات سریع اتفاق می‌افتد. بنابر این شناسنامه دار شدن و ویژه بودن در ادبیات بسیار دشوارتر از دهه های قبل است.

وی ادامه داد: با این حال باید گفت که ما در دوره معاصر ادبیات نیز شاعران شناسنامه دار داریم و کسانی بوده اند که دولت مستعجل نبودند و گاه دهه ها کار شاعری کرده اند و کارشان مستمر بوده است.

این شاعر اظهار داشت: هنوز هم می توان کسانی را پیدا کرد که ایجاد موج هنری می کنند و نوآوری هایی را از خود نشان می دهند که در تاریخ ادبیات ایران ماندگار است.

شکارسری افزود: امروزه می توان افرادی را شناسایی کرد که نه تنها استمرار کار داشته اند، بلکه امروزه بسیار بسیار پرکار هستند و آثارشان از لحاظ کمی قابل توجه است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز هم نویسندگانی هستند که نوع نوآوری دارند و می پذیرم که در حال حاضر شاعران دارای شناسنامه داریم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار