ادعای واشینگتن پست: ایران در حال تحریک جهان و اوباما در خواب خرگوشی است

واشینگتن پست در گزارشی مدعی شد در حالیکه باراک اوباما دست روی دست گذاشته است، ایران اهداف شوم خود را پیش می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی مدعی شد: ایران در حال تکمیل بخش‌هایی از توافق هسته‌ای است که از آن سود می‌برد و کوچکترین توجهی به دیگر مفاد قید شده در این توافق ندارد.

واشینگتن پست در ادامه این گزارش مدعی شد: هر قسمت از توافق هسته‌ای که به آزادسازی حدود 100 میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده ایران مربوط شود، مورد توجه تهران است و با تحریک جامعه جهانی برای اجرای کامل آن تلاش می‌کند. در مقابل هیچ حرکت مثبتی از "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، دیده نمی‌شود تا با استناد به همین توافق هسته‌ای، مانع از تکرار اقدامات غیرقانونی ایران به ویژه درمورد آزمایش موشک‌های بالستیک شود. 

نویسنده این گزارش همچنین مدعی شد: ایران درحال پشت سر گذاشتن موانع برای رفع تحریم‌های نفتی و نظام بانکی این کشور است. با قطعنامه‌ای که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل درباره پایان دادن به تحقیقات فعالیت‌های گذشته ایران در ساخت سلاح هسته‌ای منتشر شد، به زودی تحریم‌های اقتصادی این کشور لغو می‌شود و دارایی‌های بلوکه شده به تهران بازمی‌گردد. این در حالیست که باراک اوباما هنوز در خواب خرگوشی به سر می‌برد و نه تنها ابتکار عمل در توافق هسته‌ای ایران را به دست نگرفته است؛ بلکه موجب شد تهران در این ماجرا دست بالاتر را بگیرد. 

انتظار می‌رفت ایران در آزادسازی زندانیان آمریکایی اقدامی انجام دهد و یا دست‌کم، واشینگتن مقامات ایرانی را برای آزادی این افراد تحت فشار قرار دهد؛ اما نه تنها اینطور نشد بلکه پس از توافق هسته‌ای وین، "جیسون رضائیان،" خبرنگار، و 2 بازرگان دیگر آمریکایی نیز به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شدند. علاوه بر زندانی بودن اتباع آمریکایی در ایران و بی‌توجهی دولت اوباما نسبت به سرنوشت آنها، بارها شاهد انجام آزمایش موشک‌های دوربرد از سوی ارتش ایران بوده‌ایم. ایران 10 اکتبر (18 مهر) یک موشک بالستیک را ازمایش کرد که بُرد آن به هزار کیلومتر می‌رسد و بدون هیچ تردیدی نقض کننده قطعنامه‌های سازمان ملل است. در مقابل پاسخ واشینگتن چه بود؟ مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در جلسه کمیته استماع گفت: ما به طور فعال در حال بررسی پیامدهای آزمایش موشکی ایران هستیم. به عبارت دیگر می‌توان اینطور برداشت کرد که آمریکا قصد و یا حتی توان نشان دادن هیچ عکس‌العملی را در برابر اقدامات غیرقانونی ایران ندارد.

واشینگتن پست در پایان نوشت: واضح است اوباما قصد ندارد در مدتی که از زمان ریاست جمهوری‌اش باقی مانده است، خللی در توافق هسته‌ای با این کشور بوجود آورد. اگر اوباما با اقدامات غیرقانونی ایران برخورد کند، ممکن است توافق هسته‌ای از سوی تهران ملغی اعلام شود و تمام زحمات اوباما برای به تنیجه رساندن پرونده هسته‌ای ایران بر باد خواهد رفت. دلیل دیگر صبوری کردن اوباما، حضور ایران در جنگ‌های سوریه، عراق و یمن است. مبارزه ایران با داعش و گروه‌های افراطی، اقدامی مفید به حساب می‌آید و آمریکا در شرایط کنونی قصد ایجاد اختلال در آن را ندارد. هرچه هست، بدون شک کشوری که از توافق هسته‌ای نهایت بهره را برده، ایران است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار