اصفهان؛

جلسه ي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تشكيل شد

جلسه ي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: استان اصفهان رتبه ي اول را در زمينه ي مشاركت هاي مردمي براي مبارزه با مواد مخدر در كشور به خود اختصاص داده است.

وی به قانون 33 مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: اين قانون به جايگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخته است و براساس آن به منظور پيشگيري از اعتياد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر يا روان گردان هاي صنعتي غيردارويي از قبيل خريد، فروش، توليد و ... ستادي به رياست رئيس جمهور تشكيل و كليه ي عمليات اجرايي و قضايي و برنامه هاي پيشگيري و آموزش عمومي و تبليغ عليه مواد مخدر يا رون گردان هاي صنعتي غير دارويي در اين ستاد متمركز خواهد بود.

زرگرپور اضافه كرد: استان اصفهان در زمينه ي برگزاري جلسات شوراي مبارزه با مواد مخدر رتبه ي پنجم را در بين استان هاي كشور دارد.

وي ميزان كشفيات مواد مخدر در 9 ماهه ي اول سال 93 را 29205 كيلوگرم عنوان كرد و گفت: اين مقدار با رشد دو درصدي در سطح استان همراه بوده است و به عدد 30050 كيلوگرم رسيده است.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاري هفته ي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر در آموزش و پرورش گفت: براساس تحقيقات صورت گرفته كم اثرترين و گرانترين نوع درمان اعتياد درمان هاي اجباري است و با توجه به اين موضوع فرهنگ سازي و مهارت هاي همگاني و توانمندسازي نوجوانان براي پيشگيري از اعتياد مي تواند موثر باشد.

وي افزود: برنامه هاي پيشگيري و مبارزه با اعتياد بايد براي تامين اعتبار در قالب طرح و برنامه به مراجع مربوطه ارسال شود تا تامين اعتبار گردد.

مدير ارشد استان در پايان به ابلاغ تعرفه هاي خدمات سرپايي درمان اعتياد در سال 94 اشاره كرد و افزود: اين تعرفه ها در سال 94 درصد كمي رشد داشته است و مراكزي كه استانداردهاي لازم را دارا هستند و مورد تاييد دستگاه هاي ذيربط مي باشند مي توانند از سقف تعرفه هاي اعلام شده استفاده كنند.

گفتني است در اين جلسه دستورالعمل اجرايي نحوه ي ارائه ي خدمات بيمه درماني به معتادين به مواد مخدر، ضرورت هماهنگي در تعريف و تشخيص معتادين متهاجر و مبارزه با خرده فروشان مورد بحث قرار گرفت و برخي از اعضاي شورا از جمله مدير كل آموزش و پرورش استان و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارشي را از اقدامات اين ادارات كل در خصوص مبارزه با مواد مخدر در حوزه هاي مربوطه ارائه نمودند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.