اصفهان؛

معرفی متخلفان شکار وصید سه کل وحشی در خور و بیابانک به مراجع قضایی

متخلفان شکار وصید سه کل وحشی در خور و بیابانک به مراجع قضایی معرفی شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ وبه نقل از ازاداره حفاظت محیط زیست خورو بیابانک منطقه شکار ممنوع کلاته متوجه صدای شلیک هفت گلوله در ارتفاعات شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خور و بیابانک در این باره گفت: محیط بانان به جست و جوی منشا صدای تیر پرداخته و پس از مدتی پیاده روی و دوربین کشی سه شکارچی متخلف را مشاهده نمودند که مشغول کندن پوست و سلاخی لاشه شکار بودند.

حسین شیبانی اظهار داشت: محیط بانان از مرکز اداره تقاضای نیروی کمکی نموده و با اعزام تعدادی نیرو از سایر مناطق جهت برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: مامورین در مسیر خروج متخلفان شکار از ارتفاعات به کمین نشسته و حوالی ساعت ۲۱ شب متخلفان به کمین محیط بان رسیده و با دستور ایست ماموران مواجه شدند.

شیبانی افزود: شکارچیان متخلف بدون توجه به فرمان ایست مامورین اقدام به فرار در کوه نموده و محیط بانان نیز به تعقیقب آنان پرداختند.

وی گفت: در جریان تعقیب و گریز، متخلفان کوله پشتی ها، اسلحه و ادوات شکار خود را رها کرده و با استفاده ار تاریکی شب موفق به فرار شدند.محیط بانان به وضوح دو نفر از سه متخلف را که از بومیان منطقه هستند شناسایی نمودند.

شیبانی افزود: در بازرسی از وسایل بجا مانده از شکارچیان متواری یک اسلحه گلوله زنی ۳۰۸ قاچاق، لاشه سه کل وحشی، سه دوربین چشمی، سه کوله پشتی مخصوص حمل لاشه شکار، یک عدد فشنگ و یک گوشی موبایل درون یکی از کوله ها کشف و ضبط گردید.

با توجه به اینکه فقط کله و پاچه یکی از شکارها همراه متخلفان بود محیط بانان صبح روز بعد به محل اولیه مشاهده شکارچیان در ارتفاعات رفته و کله، پاچه، پوست و اندام داخلی دو کل وحشی دیگر که توسط متخلفین سلاخی و به درختی آویزان شده بود را نیز مشاهده کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.