ادعای پسر رابرت لوینسون: سفر به ایران خطرناک است+ تصاویر

پسر جاسوس آمریکایی مفقود شده در ایران مدعی شد باوجود امضای توافق هسته‌ای، هنوز ایران کشور پر خطری برای مسافرت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست؛ "دنیل" پسر "رابرت لوینسون،" جاسوس آمریکایی که سالها پیش در ایران ناپدید شد، به بازرگانان و تجاری که قصد دارند پس از لغو تحریم‌های اقتصادی ایران راهی این کشور شوند هشدار داد: ایران هنوز یک کشور بسیار پر مخاطره برای آمریکایی‌ها است.

ادعای پسر رابرت لوینسون: سفر به ایران خطرناک است

ادعای پسر رابرت لوینسون: سفر به ایران خطرناک است

دنیل لوینسون نامه‌ای سرگشاده به روزنامه واشینگتن پست نوشت و مدعی شد: من و خانواده‌ام قادر به شرح کامل خطرات سفر به ایران نیستیم. آن دسته از بازرگانانی که در انتظار لغو تحریم‌های اقتصادی ایران هستند تا برای انجام امور تجاری وارد این کشور شوند، باید هشیار باشند سفر به ایران یک سفر بالقوه خطرناک است.

ادعای پسر رابرت لوینسون: سفر به ایران خطرناک است

دنیل در ادامه نامه سرگشاده خود مدعی شد: ایران 4 تبعه آمریکایی را بازداشت کرده است. "جیسون رضائیان،" گزارشگر سابق واشینگتن پست هم در میان این افراد به چشم می‌خورد. ایران همچنین دو هفته پس از ناپدید شدن پدرم، 15 عضو نیروی دریایی انگلیس را به طور موقت بازداشت کرد که البته پس از مدتی همگی آزاد شدند. در این سالها که خبری از وضع سلامت پدرم نداشتیم، اتباع آمریکایی و اروپایی بسیاری در ایران بازداشت شدند. اتباع خارجی که قصد سفر به ایران را دارند باید بدانند هر لحظه ممکن است با برخورد ماموران امنیتی و دستگیر شدن از سوی آنها روبرو شوند. وقتی بازداشت شوید از کوچکترین حقوق انسانی محروم خواهید شد و حتی ممکن است برای سالها خبری از شما به دست خانواده و عزیزانتان نرسد.

دنیل در مرور خاطرات سفر خود و خانواده‌اش به ایران که در سال 2007 (1386) و به منظور یافتن پدرش صورت گرفت، مدعی شد: مردم ایران با ما بسیار مهربان و صمیمی بودند؛ اما مقامات دولتی برای یافتن خبری از پدرم به ما کمک نکردند. توافق هسته‌ای ایران و غرب بدون شک یک اتفاق خوب است و برای همه ما بهتر است روابط تهران – واشینگتن از سر گرفته شود؛ اما تا زمانیکه ایران آمریکایی‌های بازداشت شده را آزاد نکند این توافق شانسی برای موفقیت نخواهد داشت.


ادعای پسر رابرت لوینسون: سفر به ایران خطرناک است

ادعای پسر رابرت لوینسون: سفر به ایران خطرناک است

"رابرت لوینسون،" مأمور سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا،) اسفند ۱۳۸۵، هنگامی که در پوشش کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان یافته پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به جمع‌آوری اطلاعات در ایران مشغول بود ناپدید شد. مقامات پلیس فدرال آمریکا مدعی شدند، احتمالاً لوینسون از سوی یک گروه ربوده شده و در منطقه مرزی میان ایران،افغانستان و پاکستان نگهداری می‌شود. همسر و پسر لوینسون برای یافتن او به ایران سفر کردند. تلاش‌ها برای یافتن وی بی ثمر بوده است. در دسامبر ۲۰۱۳ (دی 92)، آسوشیتد پرس گزارش داد که لوینسون، در یک پروژهٔ تأئید نشده، برای سازمان امنیت آمریکا (سیا) جاسوسی می‌کرده‌ است. دولت آمریکا برای اطلاعاتی که منجر به سلامت یافتن و بازگشت او شود جایزه‌ای پنج میلیون دلاری تعیین کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۱ دی ۱۳۹۴
به درک که ناپدید شد لابد انتظار دارن واسه جاسوساشون فرش قرمزم پهن کنیم
آخرین اخبار