برگزاری اولین اجلاس دانشگاه‌های هنر عضو اکو

رئیس دانشگاه هنر از برگزاری اولین اجلاس دانشگاه‌های هنر کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اکرمی رئیس دانشگاه هنر ‌گفت: طی دو هفته آینده اجلاس دانشگاه‌های هنر کشورهای عضو اکو که تعداد آن‌ها با احتساب ایران ۱۰ کشور بوده و اکثر آن‌ها در آسیای میانه و خاورمیانه قرار دارند، به میزبانی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

وی بررسی وجوه مشترک هنری و فرهنگی کشور ایران و کشورهای شرکت کننده و افزایش همکاری های مشترک را برخی از اهداف برگزاری اجلاس مذکور بیان کرد و گفت‌: اولین اجلاس دانشگاه‌های هنر کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از پنجم تا هفتم دی ماه به میزبانی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

اعطای ۲۰ بورسیه دانشگاه هنر به کشورهای عضو اکو
ندا امیرعلای، مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه هنر نیز در مورد این اجلاس گفت: پیشنهاد برگزاری اولین اجلاس روسای دانشگاه‌های هنر کشورهای عضو اکو از طرف ریاست دانشگاه هنر مطرح شد و در این راستا در خرداد ماه تفاهم نامه همکاری را با سازمان اکو به امضا رساندیم که در این تفاهم نامه بندهای مختلفی از جمله اعطای بورس وجود داشت.

وی از اعطای ۲۰ بورس به دانشجویان رشته‌های هنر کشورهای عضو اکو خبر داد و گفت: ۲۰ بورسیه در سه مقطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا از طرف دانشگاه هنر به کشورهای عضو اهدا شد که تاکنون ۱۲ دانشجو معرفی شده و هشت داشجوی دیگر در آینده معرفی خواهند شد و دوره‌های خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه هنر با تاکید بر اینکه اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی نیازمند انجام برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه در کشورهای منطقه و کشورهای دورتر است، افزود: در این اجلاس در کنار روسای دانشگاه‌های هنر کشورهای عضو، روسای دانشگاه‌های هنر کشور شامل روسای دانشگاه هنر شیراز، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر تبریز، دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران و غیره نیز حضور دارند. در واقع حدود ۱۵ نفر از روسای معتبرترین موسسات آموزش عالی هنر در منطقه در این اجلاس در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. بنابراین این اجلاس بهترین مهلت برای افزایش همکاری‌های مشترک است.

وی ادامه داد: تاکنون پنج قرارداد در ایمیل نهایی شده و انتظار داریم کشورهای دیگر نیز قرارداد خود را نهایی کنند تا همه قراردادها در نشست امضا شود که اگر چنین اتفاقی بیفتد تاکنون تجربه چنین امری که در یک نشست حدود هشت تفاهم نامه همکاری همزمان به امضا برسد در زمینه هنر در کشور ایران وجود نداشته است.

امیرعلایی از درخواست دانشگاه هنر از سازمان اکو برای تنظیم قرارداد چند جانبه خبر داد و گفت: همچنین دانشگاه هنر از سازمان اکو درخواست کرده است که قرارداد چند جانبه‌ای تنظیم کند تا این قرارداد در پایان نشست به عنوان بیانیه و سند همکاری چند جانبه به امضا برسد تا پس از این کشورهایی که در این زیرمجموعه قراردارند بتوانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار