اقتصاد مقاومتی در صنعت دریایی اجرا نشده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی این امر در خصوص صنعت دریایی و دریانوردی به خوبی اجرا نشده است.

تلفنی****** اقتصاد مقاومتی در صنعت دریایی اجرا نشده استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفدهمین همایش بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی با بیان اینکه حدود 20 درصد از شرکت‌های کشتی‌سازی کشور را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: شرکت‌های خدماتی و کشتیرانی کمبود نیروی انسانی دارند زیرا دانشکده‌های خدمات کشتیرانی(عملیاتی) فقط از طریق بورسیه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کردند اما امسال برای اولین بار پذیرش دانشجو به صورت توصیه نیست.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و معتقد است که صنعت دریایی و دریانوردی در این زمینه بی‌توجه است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: حدود 5 هزار کیلومتر خط ساحلی و هفت استان ساحلی که 25 درصد خاک سرزمین ما هستند نیازمند توجه بیشتری می‌باشند و می‌بایست جمعیت مردم را به سواحل جنوبی سوق دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حدود 20 دستگاه جکاپ از خارج خریداری شده و برخی همه اجاره‌ای هستند زیرا برای ساخت داخل موانع بسیاری وجود دارد.

وی افزود: ما باید با حمایت منطقی به این امکانات دسترسی پیدا کنیم و در واقع به نقاط اولیه خود برگردیم.

نعمت‌زاده به لزوم تأمین مالی برای خرید شناورها و تجهیزات دریایی اشاره کرد و گفت: زمانی که ما یک کشتی را از خارج خریداری می‌کنیم حدود 85 درصد آن را فاینانس و ظرف مدت 10 الی 15 سال پرداخت می‌کنیم در عین حال هم از کشتی استفاده می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: این امر در کشور ما انجام نشده است و تلاش ما بر مبنای راه‌اندازی این سیستم قرار گرفته است.

وی در خصوص برنامه راهبردی برای 10 سال آینده گفت: سالانه باید بین 3 تا 4 میلیارد دلار هزینه صرف این صنعت شود که مبلغ کلی آن حدود 700 میلیون دلار خواهد شد و در مقابل کارهای انجام شده مبلغ قابل توجهی نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار