اهواز؛

بیش از 3 میلیون نفر واجدشرایط رای دادن در خوزستان

معاون سیاسی استاندار خوزستان با بیان این‌که 2950 شعبه اخذ رای برای استان پیش‌بینی شده است، تعداد افراد واد شرایط برای رای دادن را حدود 3 میلیون و 340 هزار نفر عنوان‌کرد.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فرج‌الله خبیر در نشست خبری ستاد انتخابات استان عنوان کرد: تغییراتی در تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به وجود نیامده و همچنان 18 نفر منتخب مجلس شورای اسلامی و 6 نفر منتخب مجلس خبرگان رهبری خواهند بود.
 
وی افزود: امسال با توجه به پیش رو بودن 2 انتخابات، تمهیدات لازم از پیش برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام شده است. همچنین با توجه به دستور وزیر کشور کسانی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند طبق قانون باید از خردادماه امسال به صورت مستند استعفا می‌دادند تا برای ثبت‌نام در انتخابات منعی نداشته باشند.
 
خبیر تصریح کرد: در فاصله پایانی خردادماه تا 20 آذرماه امسال همه انرژی ستاد انتخابات استان‌ها صرف آموزش نیروهای مورد نظر برای برگزاری انتخابات شد و تمام فرمانداران و بخشداران با فرایند انتخابات آشنا شدند.
 
وی درباره پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص شعب اخذ رأی عنوان کرد: طبق برآوردهای مقدماتی انجام گرفته در ارتباط با 27 شهرستان و 40 بخش، 2950 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط مناطق، امکان افزایش این تعداد وجود دارد. 
 
خبیر ادامه داد: در شعبه اخذ رأی حداقل 2 صندوق وجود دارد که یکی مربوط به مجلس شورای اسلامی و دیگری مجلس خبرگان است.
 
وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده حدود 50 هزار نفر در استان از عوامل اجرایی انتخابات هستند تا ساماندهی این فرایند به نحو مطلوب انجام شود.
 
خبیر در خصوص تعداد حوزه‌های انتخاباتی استان عنوان کرد: تعداد 27 حوزه انتخابی در استان وجود دارد که 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی هستند. همچنین در تعیین صلاحیت افراد حوزه‌های فرعی نقش نداشته و این مسأله توسط حوزه‌های اصلی انجام می‌گیرد.
 
وی با اشاره به فعالیت 67 هیئت اجرای در خوزستان تصریح کرد: تمام هیئت‌های اجرای مجلس خبرگان در استان تشکیل و در سامانه ثبت شده‌اند اما در ارتباط با مجلس شورای اسلامی هیئت‌های اجرایی تشکیل شده اما هنوز در سامانه به ثبت نرسیده‌اند.
 
خبیر ادامه داد: افرادی که در هیئت‌های اجرایی مجلس خبرگان حضور دارند می‌توانند در هیئت اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشته باشند و از این نظر هیچ‌گونه منع قانونی وجود ندارد.
 
وی درباره تعداد افراد واجد شرایط برای رأی دهی عنوان کرد: طبق برآوردهای انجام شده تعداد افراد واجد شرایط برای دادن رأی حدود 3 میلیون و 340 هزار نفر هستند.
 
خبیر خاطرنشان کرد: انتخابات الکترونیکی در استان خوزستان در شهرهای اهواز، حمیدیه، باوی و کارون انجام خواهد شد اما در دیگر حوزه‌های انتخابی همانند دوره‌های گذشته انتخابات انجام می‌گیرد.
 
وی در خصوص تبلیغات پیش از موعد کاندیداهای انتخاباتی بیان کرد: افراد مجاز نیستند تا پیش از مجوز تبلیغات، در فضای مجازی و بیرونی به تبلیغات بپردازند و اگر از سوی فردی تخلفی صورت بگیرد، قطعا به آن رسیدگی خواهد شد.

خبیر در پاسخ به سوالی در خصوص بی‌طرفی هیئت‌های اجرایی در انتخابات و تاییدصلاحیت‌ها، عنوان کرد: ان‌شاءالله مشکلی از نظر بی‌طرفی هیئت‌های اجرایی در استان وجود ندارد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.