دبیر: توقف 32 درصد از پروژه‌ های شهرداری تهران به علت نبود بودجه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 32 درصد از پروژه‌های شهرداری تهران در سال 94 به علت نبود بودجه متوقف مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست هجدهمین جلسه شورای شهر با ارائه گزارش نظارتی 6 ماهه پروژه‌های تملک دارایی‌های سال 94 شهرداری تهران اظهار داشت: وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در سال 94 در مناطق 22 گانه نشان می‌دهد که 14 درصد پروژه‌ها از برنامه ریزی‌های ارائه شده عقب  هستند که علت تاخیر پروژه‌های مستمر مشکل مالی و تامین اعتبارات پیمان کاران است.

وی افزود: 32 درصد پروژه‌های شهر تهران قابلیت اجرا ندارند و 14 درصد از پروژه‌ها در 6 ماه نخست سال به پایان رسیده‌اند و گزارشات نشان می‌دهند که 17 درصد پروژه‌ها در شهر تهران با تاخیر به بهره برداری می‌رسند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: میزان پروژه‌های متوقف شده به علت نبود بودجه در سال 90، 5.5 درصد بوده که این عدد در سال 94 به 32 درصد  رسیده و منجر به این شده شهردار تهران اعلام کند پروژه جدیدی آغاز نشود.

دبیر ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مستمر طبق زمان بندی در مناطق 1 درصد است.

وی افزود: وضعیت وصول منابع در 6 ماه نخست سال نشان می‌دهد که 80 درصد به صورت نقدی و 55 درصد غیر نقدی بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضعیت معاونت‌ها از نظر اجرای پروژه‌ها نشان می‌دهد که معاونت برنامه ریزی ضعیف‌ترین و معاونت شهرسازی بهترین وضعیت عملکرد را داشتند.

پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به دبیر اظهار داشت: کاری که کمیسیون بودجه در ارائه گزارش مالی انجام داد خوب بود، اما نیاز است ادبیات گزارش دهی را به استاندارد نزدیک کنیم.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده 13 درصد پروژه‌ها به علت مشکل زمین متوقف مانده‌اند در صورتی که قبلا اشاره شده بود پروژه‌هایی که مشکل تامین زمین دارند ،شروع نشوند.

مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارشی که آقای دبیر ارائه دادند کف گزارش عملکرد شهرداری است و آن تکراری از گزارش سال گذشته بود.

وی افزود: آن چه در کار اجتماعی نشان می‌دهد این است که این گزارش‌ها اثر بخشی ندارد.

حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ارائه گزارش‌ها باید مستمر باشد و طبق قانون شهرداری نیز ملزم است هر 6 ماه یک بار گزارشی از اجرای پروژه‌ها ارائه دهد تا مردم بدانند چه کارهایی در شهر انجام می‌شود.

وی گفت: گزارش‌های ارسالی نشان می‌دهد که هزینه تمام شده پروژه‌ها با برآورد اولیه مالی تفاوت زیاد دارد و هزینه‌های تمام شده بیشتر از حد انتظار است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار