کرمانشاه؛

شناسایی انتظارات و مشکلات مردم روستاهای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: اگرچه بعد از انقلاب نگاهی توسعه محور به روستاها وجود داشته، اما در دولت تدبير و اميد این نگرش بسیار جدی‌تر شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ استاندار کرمانشاه گفت: اگرچه بعد از انقلاب نگاهی توسعه محور به روستاها وجود داشته، اما در دولت تدبير و اميد این نگرش بسیار جدی‌تر شده است.

اسدالله رازانی در نشست کارگروه تخصصي توسعه روستایی و عشايري استان کرمانشاه، اظهار داشت: عزم دولت يازدهم در تحقق توسعه پايدار روستايي جدی است و مديريت ارشد استان كرمانشاه نیز مصمم است تا با ارائه خدمات شایسته به روستاييان و فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال در اين نواحي، باعث ماندگاری روستائیان در زادگاه خودشان شود.

وی اضافه کرد: بايد با کار کارشناسی و مطالعاتي، مهمترین خواست، انتظارات و مشکلات مردم روستاهای استان احصاء گردد تا دلایل عمده تخلیه شدن برخی روستاها از جمعیت شناسايي شود.  

 رازانی گفت: همه دستگاه‌های اجرايي استان وظیفه دارند نسبت به ارائه خدمات ارزنده به روستائیان به عنوان بخشی مهم و عظيم از ساختار جمعیت استان اقدام کنند و در این راستا مسئولان امور روستایی استان را یاری کنند.   
      
استاندار كرمانشاه تاکید کرد: همه برنامه های توسعه محور برای روستاها از حمایت استانداری بهره مند خواهد بود و ضروري است كه مسئولان و مديران با الگوبرداری از کشورهای موفق و استفاده از فضای مجازی برای دستیابی به برنامه‌های این کشورها، الگوهای مناسب توسعه ای را برای روستاهای استان تعريف کنند.

رييس كارگروه تخصصي توسعه روستايي و عشايري استان کرمانشاه اظهار کرد: نشست هایی که با موضوعات توسعه روستاها برگزار می شود باید با بررسی چالش ها و مشکلات باشد و از حالت صوری و فرمالیته خارج شوند.  
   
رازانی گفت: با توجه به حادثه خيز بودن مناطق روستايي استان كرمانشاه، بیمه حوادث و منازل روستائیان به خصوص در برابر حوادثی چون سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی و صاعقه يك ضرورت است و شرکت بیمه ایران به عنوان متولی این برنامه بايد با جدیت این برنامه را عملياتي سازد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.