روزشمار جشنواره فجر؛

کارگردان «گشت ارشاد» از مشکلات جشنواره فجر در این سال‌ها می‌گوید

سعید سهیلی، معتقد است مشکل اساسی جشنواره فیلم فجر در این سال‌ها، نبود برنامه‌ای مدون و طولانی‌مدت بوده است.

سعید سهیلی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص کم و کاستی‌های جشنواره فیلم فجر  در دوره‌های مختلف گفت: جشنواره فیلم فجر نیز مانند خیلی از برنامه‌های دیگر عیب بزرگی دارد و تمام لطمات، نقطه ضعف‌ها و ... آن نشأت گرفته از نبود برنامه مدون و دراز مدت است و انگار قرار است همه چیزش یک روزه اتفاق بیفتد، یعنی از نبود برنامه‌ای ده یا پنج‌ساله رنج می‌بریم. به همین دلیل می‌بینیم با آمدن دبیر جشنواره کل برنامه‌های دبیر قبلی تغییر می‌کند.

وی افزود: برای برگزاری جشنواره‌ای مطلوب باید از افتتاحیه، اختتامیه، هیأت انتخاب، هیأت داوری، دبیر، کارگردانی و... خوب استفاده کنیم و اگر در هر کدام از این موارد ضعف داشته باشیم، شاهد نتیجه و بازخورد مناسب نخواهیم بود. متأسفانه جشنواره فجر ما از سالیان گذشته تا به امروز خلأ یک یا چند مورد ذکر شده را احساس کرده و جشنواره کاملی برگزار نکردیم.

این کارگردان در مورد انتخاب  محمد حیدری به عنوان دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: حیدری را از نزدیک نمی‌شناسم؛ اما چیز‌هایی که در موردش شنیدم حاکی از این است که بسیار خوش فکر و اهل تأمل، هم‌اندیشی و مشورت است. امیدوارم بتواند جشنواره خوبی را برگزار کند و سال آینده نبینیم او رفت و نفر دیگری آمد. چون هر دبیری برای شناختن نقاط ضعف خود و جشنواره، نیاز به مدیریت چند ساله دارد.

سهیلی درباره مشکلات به وجود آمده در بحث سرمایه‌گذاری سینا خاطرنشان کرد: طبیعی است زمانی که سرمایه‌گذار پول وارد سینما می‌کند، طلب نقش اصلی، عکس روی بیلبورد و... می‌کند و باید به او حق داد؛ اما مشکل آنجاست که کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های ما به بسیاری از درخواست‌های آن‌ها تن در می‌دهند.

وی ادامه داد: پس کارگردان و تهیه‌کننده با دانش، نقش بسزایی را در ورود سرمایه‌گذارانی که به فیلم و سینما لطمه می‌زنند بازی می‌کنند و می‌توانند تا حد زیادی جلوی آن‌ها را با تدبیر بگیرند و از سرمایه‌ آن‌ها به نحو احسن در تولید فیلمی خوب استفاده کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار