کلینتون: رکود اقتصادی آمریکا مربوط به دوران جمهوریخواهان است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت چهار دوره رکود اقتصادی در تاریخ این کشور مربوط به دوران ریاست جمهوری جمهوریخواهان بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس،کلینتون در اظهاراتی در آیووا گفت: من معتقدم که کشور ما به رئیس جمهوری نیاز دارد که اقتصاد ما را در سراسر جهان بهبود دهد و در این حال امنیت و ایمنی ما را در داخل کشور و سراسر جهان تامین کند.

او همچنین باید قدرت راهبری آمریکا در جهان را حفظ کند و دمکراسی ما را برای افزایش آزادی و ایجاد فرصت برای همگان عرضه کند.

وی افزود: من معتقدم که اگر یک رئیس جمهور دمکرات در کاخ سفید حضور داشته باشد اقتصاد بهتر عمل خواهد کرد. تاریخ این موضوع را به ما نشان داد است که زمانی که یک رئیس جمهور دمکرات در کاخ سفید حضور داشته است ما شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد بوده ایم.

ما همچنین شاهد چهار دوره رکود اقتصادی و در زمان حضور روسای جمهور از حزب جمهوری خواه در کاخ سفید بوده ایم. در سی و پنج سال گذشته ما پنج رئیس جمهور داشته ایم که سه نفر از آنها جمهوری خواه و دو نفر دمکرات بوده اند.

جمهوری خواهان سیاست اقتصادی را دنبال کرده اند که برای بیشتر مردم آمریکا کارا نبوده است.آنها پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود مشکلات فراوانی را برای رئیس جمهور بعدی بر جا گذاشته اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: لازم است در اینجا مطالبی درباره اینکه چگونه از کشورمان در برابر داعش محافظت کنیم، بیان کنم. من طرحی سه مرحله ای برای جلوگیری از ورود آنها به کشورمای خاورمیانه، از کار انداختن شبکه تروریستی آنها در جهان و اینکه چگونه کشورمان را امن کنیم،ارائه کرده ام.کارهای زیادی باید در این رابطه انجام شود.

به نظرم ما با چالش مهمی روبرو هستیم.ما باید ظرفیت های نیروهای امنیتی و ارتش عراق و سنی ها و کردها را برای مبارزه با داعش(گروه تکفیری صهیونیستی) افزایش دهیم.در حال حاضر نبردها در رمادی در جریان است و مستشاران نظامی آمریکایی و حملات هوایی از نیروهای عراقی در این نبرد پشتیبانی می کنند.

کلینتون افزود: ما لازم است که شبکه جهانی تروریسم داعش(گروه تکفیری صهیونیستی) را از کار بیاندازیم. این به معنای قطع منابع مالی آنها و جلوگیری از پیوستن شبه نظامیان خارجی به آنها است. ما باید در اینترنت به روشی موفقیت آمیز با آنها مبارزه کنیم.

آنها تصاویر هولناکی در رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر بارگیری می کنند.ما باید در داخل آمریکا هم بهتر عمل کنیم.باید تعامل بین دولت فدرال و نیروهای پلیس محلی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار