نامه کری به ظریف صدای 20 نماینده آمریکایی را درآورد

20 نماینده آمریکایی با ارسال نامه ای به وزیر امور خارجه این کشور از تصمیم واشینگتن برای چشم پوشی از قانون محدودیت صدور روادید انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تاور، بیست نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از جمله روسای کمیته های اصلی در نامه ای به جان کری وزیر امور خارجه از تصمیم دولت اوباما برای دور زدن محدودیت های اعمال شده درباره روادید که کنگره هفته گذشته آن را با اکثریت آرا تصویب کرده است، انتقاد کردند.

بر این اساس کری به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت که آمریکا می تواند از مفاد این قانون که ایران را نیز به عنوان حامی تروریسم شامل می شود، چشم پوشی کند.

این نامه که روبرت دالد نماینده جمهوریخواه کنگره آن را نوشته است اشاره به این قانون دارد که هفته گذشته تصویب و امضاء شد که براساس آن صدور روادید برای کسانی محدود می شود که به کشورهایی سفر می کنند که در فهرست خطر بالای دخالت در ترور قرار دارند.

این قانون به صراحت ایران را که وزارت امور خارجه آمریکا آن را در فهرست کشوری پیشرو در حمایت از تروریست قرار داده است، شامل می شود.

ظریف اواخر هفته در اعتراض گفت که قانون محدودیت صدور روادید تحریم جدید ضد ایران است و او معتقد است که نقض توافق هسته ای خواهد بود. برنامه جامع اقدام مشترک مانع از اعمال تحریم های جدید آمریکا ضد ایران می شود.

جان کری به ظریف اطمینان داد که او مطمئن است دولت حق چشم پوشی از این قانون را دارد و این قانون به هیچ وجه مانع از اجرای تعهدات ما در برنامه جامع اقدام مشترک نخواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار