چرا خانم‌ مدیر وزارت کشور در پاتوق‌های اصلاح‌طلبی حضور پیدا می‌کند؟

ژاله فرامرزیان که سمت مدیرکلی دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور بر عهده دارد برخلاف قانون با حمایت از جریان سیاسی اصلاح‌‌طلب در جهت بهبود روش‌های رقابت انتخاباتی و حصول نتیجه مطلوب برای این جریان سیاسی فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گرایش اصلاح‌طلبانه برخی مدیران زن دولتی همواره با حضور آنان در همایش‌های این جناح سیاسی آشکار می‌شود. شرکت شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور در کنگره حزب تازه تاسیس اتحاد ملت[1] از جمله این موارد است. به نظر می‌رسد زنان اصلاح‌طلب از جمله نفوذی‌های این جریان در دولت هستند. معصومه ابتکار که این‌روزها با آلودگی‌های شدید هوای تهران و چند کلانشهر کشور مدیریتش بیش از گذشته مورد انتقاد قرار گرفته، فعالیت سیاسی ویژه‌ای در حمایت از جریان اصلاحات دارد.

ژاله فرامرزیان یکی دیگر از مدیران زن دولتی است که حضور چشم‌گیری در همایش‌های اصلاح‌طلبانه دارد. فرامرزیان که سمت مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور را بر عهده دارد اخیرا در میزگردی که توسط فائزه‌ هاشمی و دیگر زنان فعال اصلاح‌طلب تدارک دیده بود، حضور یافت. این درحالی است که وزارت کشور مجری انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی است و برابر قانون مدیران سطوح بالایی این وزارتخانه نبایستی در کارهای انتخاباتی شرکت کنند.

زنان دولتی که نفوذی جریان اصلاحات هستند؟/ وزارت کشور یا پاتوق اصلاح‌طلبان/ مدیران خانم دولتی که اضافه کاری می‌کنندزنان اصلاح‌طلب با لیدری دختران هاشمی پروژه اعلام حمایت از مشارکت سیاسی زنان را جهت جذب آرای جنس دوم بر عهده دارند؛ پروژه‌ای که بنابر نظر اکبر هاشمی رفسنجانی که بیان می‌کند «زنان 50 درصد آرا را در اختیار دارد و باید بر روی این آرا سرمایه‌گذاری کرد»، طرح‌ریزی و [2] از همین رو همایش‌های مختلفی با تلاش دختران هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود که برای رای زنان کیسه دوخته‌اند. [3] طراحی که با کمک شهین‌دخت مولاوردی و اینک ژاله فرامرزیان در دولت تکمیل می‌شود. ژاله فرامرزیان اگرچه در وزارت کشور دارای پست مدیریت است اما نزدیکی خاصی به رئیس دولت اصلاحات دارد تا جایی که در همایش بزرگی که اصلاح‌طلبان برگزار کردند فرامرزیان مامور قرائت پیام وی در این همایش شد.

فرامرزیان میزگرد اخیری که دختران هاشمی با عنوان « تجارب زیسته مشارکت سیاسی زنان در مجلس، احزاب و فعالیت‌های مدنی» برگزار کردند، به طور جدی بحث‌های جریان سیاسی متبوع خود را دنبال کرده و بیان می‌دارد:«کادرسازی، برنامه‌محوربودن فعالیت‌ها و ارتقای توانمندی‌ها به‌صورت سلسله‌مراتبی از‌جمله وظایف و کارکرد احزاب دانست که در مسیر توسعه مشارکت سیاسی زنان اهمیت ویژه دارد. برنامه‌های احزاب باید برگرفته از جامعه‌ای باشد که نیمی از آن، زنان هستند و مخاطب آن نیز جامعه‌ای است که نیمی از آن، زنان هستند.»[4]

زنان دولتی که نفوذی جریان اصلاحات هستند؟/ وزارت کشور یا پاتوق اصلاح‌طلبان/ مدیران خانم دولتی که اضافه کاری می‌کنندوی حتی به وضوح درباره رقابت زنان و مردان اصلاح‌طلب و برنامه‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بیان می کند که « ما در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان همه تلاش خودمان را می‌کنیم که کاندیداهای زن با هم رقابت نکنند اما این را هم فراموش نکنید که گاهی هم باید با یک تفکر مبتنی بر عقل‌گرایی بیشتر عمل کرد و با این نگاه در حوزه‌هایی که قرار بر انتخاب میان یک مرد با رأی‌آوری بیشتر و یک زن با رأی‌آوری کمتر باشد؛ حتما از کاندیدای مرد حمایت می‌شود.»[5]

فائزه هاشمی نیز در این میزگرد با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلان «زن را در کنار خانواده تعریف می‌کند و به سمت خانه‌نشین‌کردن آنها می‌رود»، گفت: «دولت احمدی‌نژاد با ارائه طرح‌هایی مثل مرخصی زایمان، طرح دورکاری زنان و.‌.. که به‌ظاهر هم به نفع زنان بود در همین مسیر گام برداشت.»[6]

خط سیاسی مشارکت سیاسی زنان و اشتغال آنان خط اجتماعی سیاسی است که شهین‌دخت مولاوردی نیز بر روی آن در معاونت امور زنان تاکید ویژه‌ای دارد. اما به هر جهت دخالت مدیران سطح بالایی دولت در فعالیت سیاسی انتخاباتی خلافت قانون است و این وزارتخانه بایستی نسبت به بروز چنین مسائلی پاسخ مناسبی به افکار عمومی دهد. این افراد نیز بایستی میان شرکت در فعالیت حزبی و جناحی و همچنین اشتغال در دولت و وزارتخانه‌ای که مجری انتخابات است و عملکرد آن می‌تواند در انتخابات اثرگذار باشد، یکی را انتخاب کنند.
منبع:مشرق
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار