مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از 100 میلیون وام کم بهره برای فعالین اکوتوریسم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرزین حق پرست  در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی راه نجات اقتصاد کشور را توجه به گردشگری و صنایع دستی دانست و آن را جایگزین مناسب برای اقتصاد تک محصولی و درآمد نفتی توصیف کرد.

وی با ابراز تاسف از نوع نگاه به گردشگری گفت: با وجود تلاش های بسیار، هنوز هم گردشگری به عنوان یک صنعت کم ضرر و پر بازده در اقتصاد کشور نهادینه نشده است.

وی با تاکید بر حمایت های همه جانبه از صنف خدمات گردشگری گفت: فعالین این صنف نه تنها باید از معافیت های مالیاتی بهره مند شوند بلکه باید یارانه هم بگیرند.

فرزین حق پرست در ادامه اهمیت اکو توریسم را یاد آور شد و از اعطای  100 میلیون تومان وام کم بهره برای فعالین حوزه اکو توریسم خبر داد.

وی فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی را علمی و شبکه ای و مستلزم به روز بودن و استفاده از فرصت ها و ارتباط گسترده با دنیا دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی  گفت: ارتقا کیفیت خدمات، بازاریابی و تبلیغات و حضور در بازار بین المللی ضامن موفقیت صنعت گردشگری و فعالین این حوزه است.

 وی با تاکید بر توسعه گردشگری حلال به عنوان هدف و مسیر صنعت گردشگری کشورمان از برگزاری گردهمایی وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در اردیبهشت ماه سال آینده در تبریز خبر داد و خواستار برنامه ریزی مدیران دفاتر خدماتی برای بهره مندی حداکثری از این فرصت شد.

وی افزود: مجموعه دستگاه ها و اصناف مرتبط با گردشگری باید پاسخگویی نیاز های مرتبط با این حوزه و تامین زیر ساخت ها باشند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از تمهیدات اتخاذ شده برای پرواز چارتری تبریز- نجف خبر داد و ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد این این اتفاق خوب در بخش  گردشگری مذهبی آذربایجان شرقی باشیم.

فرزین حق پرست اظهار داشت: درصدد هستیم تا با تامین اعتبار در بخش مشارکتی برای مرمت یکی از خانه های تاریخی آن را در اختیار صنوف مرتبط با حوزه گردشگری قرار دهیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با ابراز خرسندی از آمار کم شکایت  گردشگران و مسافران از خدمات سفر در آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استانها گفت: در سال جاری 21 محل فعالیت غیر مجاز شناسایی و پلمپ شده اند.

 وی تصریح کرد: هر گونه افزایش خود سرانه قیمت ها در خدمات سفر غیرقانونی است و در صورت گزارش برخورد خواهد شد.

برگزاری تور توسط افراد غیر متخصص و به صورت غیر مجاز در قبال قیمت های پایین از دغدغه های فعالین حوزه خدمات سفر استان بود که مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این رابطه اظهار داشت: افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند باید مجوز های اخلاقی، علمی و تخصصی را داشته باشند در غیر این صورت تخلف بوده و به شکل جدی برخورد می شود.

رییس هییت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان از 300 پرونده و درخواست برای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی در استان خبر داد و افزود: دور نمای کار چشم گیر است ولی در عمل با مشکلات متعددی روبرو هستیم برای همین هم با صدور بی رویه مجوز ها مخالف هستیم.

ستار تبریزی در خصوص توریسم سلامت در آذربایجان شرقی اذعان داشت: مجموعه استان نتوانست مدیریت و کنترلی بر پروسه ورود و درمان گردشگران سلامت داشته باشد و در نتیجه  نتوانستیم آمار 80 درصد گردشگران سلامت را حفظ کنیم.

 وی افزود: متاسفانه به دلیل زیاده خواهی برخی پزشکان و سوداگری های افراد غیر متخصص و فرصت طلب فرصت بهره مندی از توریسم سلامت را از دست دادیم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.