کارگردان فیلم سینمایی «دزد و پری» اعلام کرد:

فیلمبرداری «دو دزد و دو پری» به انتها رسید

تصویر‌برداری «دو دزد و دو پری» در شهرک چشمه به کار خود خاتمه داده است.

حسین قناعت کارگردان فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص جزئیات این فیلم سینمایی گفت: تصویر‌برداری فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» در شهرک چشمه به انتهای خود رسیده است و در حال حاضر فیلم در مرحله تدوین توسط پریسا پروین‌نیا و موسیقی و صدا‌گذاری است.
 
وی در ادامه بیان کرد: فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» از ابتدا قرار بود با همان عنوان «دزد و پری» ساخته شود و ارتباط و شباهت‌هایی به سری اول این فیلم سینمایی داشته باشد.

قناعت در خصوص شباهت‌های سری دوم فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» اظهار داشت: «دو دزد و دو پری» علاوه بر شباهت‌هایی که در روند قصه فیلم با «دزد و پری» دارد، همان بازیگران سری اول این فیلم سینمایی چون بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصر‌نصیر و بازیگران کودکمان یاس نوروزی، پاریسا شکوری و عرفان برزین را از نظر شخصیت‌های ثابت در سری دوم داریم.

وی افزود: فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» با همان فضای اصلی و ریتم تند «دزد و دو پری» ساخته شده است. 

قناعت از به اکران نرسیدن فیلم سینمایی «دزد و پری» توضیح داد: «دزد و پری» از همان ابتدا قرار شد که بعد از اتمام ماه محرم به روی پرده‌های سینما برود، و امیدوارم که تا قبل از فروردین‌ ماه و رسیدن نوروز باستانی به اکران برسد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «یه گناه کوچولو» به گروه حرفه‌ای کارگردانی اشاره کرد و گفت: آنچه که باید نسبت به حضور عوامل حرفه‌ای فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» بگویم، آن است که همه عوامل اعم از گروه بازیگران، آقای صدیق، خانم بختیاری، نادر سلیمانی و... گروه پشت صحنه، فیلمبرداری: احمد احمدی، صدابرداری: احمد صالحی و طراح صحنه: خانم بوریادوست که گروه حرفه‌ای خود پشت فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» ایستاده بودند و همه گروه با انرژی مثبت کار کردند.

قناعت در خصوص زمان به پایان رسیدن تولید و ساخت فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» یادآور شد: مرحله مونتاژ به مدت یک ماه زمان می‌خواهد و همزمان ما به موسیقی، صداگذاری و ساخت 3 اثر آوازی در خلال انجام کار می‌پردازیم که امیدوارم بتوانیم تا یک ماه دیگر «دو دزد و دو پری» را قبل از شروع جشنواره اصفهان و فیلم کودک آماده کنیم.

وی در ادامه گفتگوی خود داستان «دو دزد و دو پری» را اینگونه روایت کرد: «دو دزد و دو پری» روایت قصه دختر بچه 7 ساله‌ای است که همراه با پدرش زندگی می‌کند، و پدر او که از کودکی در عطاری پدربزرگش کار می‌کرد، علاقه مخصوصی به داروسازی پیدا می‌کند و قرص‌هایی را تولید می‌کند که هر کدام از آن‌ها اثرات عجیب و غریبی را بر روی انسان‌ها می‌گذارد، و این بار قرص‌ها را داخل شکلات ریخته است که به اشتباه در جشنی به دست مردم می‌رسد و... 

قناعت از جدی گرفته نشدن ژانر کودک در ساختمان سینمایی گفت: فیلم و کار‌های کودک در واقع از جمله ژانر‌های مظلوم در سینمای ما بوده و همچنان ادامه دارد، در اصل تصمیم‌گیران سینمای ما و سازندگانشان از دنیای بزرگسالان هستند، ژانر کودک همیشه هم برای سینماگران و هم منتقدین کاری جدی نبوده است.

وی ادامه داد: فیلم‌های کودک جزو سینما و فیلم‌های دهه 60 خوب بود و خانواده‌ها هم زمان بیشتری را برای با هم بودن در کنار یکدیگر صرف می‌کردند.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی «سفر سرخ» درباره بودجه صرف شده در تولید فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» بیان کرد: ما فیلم‌سازان دیگر به قصه کمبود بودجه و سینمای بی‌پول عادت کرده‌ایم؛ ولی تمام تلاشمان را می‌کنیم که فشار‌هایی که ناشی از کمبود بودجه است را کنترل کنیم و از کیفیت کار نزنیم. ما برای اولین‌بار برای فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» از جلوه‌های ویژه تصویری استفاده کردیم و تمام سعی‌مان را کردیم که گرافیک و ریتم جذابی را به تصویر بکشیم.

قناعت در ادامه افزود: حداقل اتفاقی که برای فیلم «دو دزد و دو پری» می‌افتد، این است که کودکان با دیدن این فیلم سرگرم می‌شوند و مطمئن هستم که مورد استقبال خوب مخاطبان قرار می‌گیرد، اگر موضوع این است که داوران از این نوع فیلم‌ها خوش‌شان نمی‌آید، بحثی جدا است اما ما سر فیلم سینمایی «دزد و پری» جایزه اول کودک را در جشنواره گرفتیم و اصلی‌ترین هدیه خود را از استقبال مردمی.

وی در پایان در خصوص جشنواره کودک توضیح داد: جشنواره کودک و یا سینمایی کودک در ابتدا باید برای کودک باشد و بتواند تا 90 دقیقه مخاطب کودک را به خود جلب کند و محتوای فیلم را با جنبه‌های سرگرم‌کننده به کودک برساند، به نظرم جدایی بخش کودک از نوجوان بهترین تصمیمی بود که امسال برای اجرای جشنواره کودک و نوجوان اصفهان رخ داد.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «دو دزد و دو پری» به تهیه کنندگی: بهروز مفید، به قلم و نگاه حسین قناعت و ایفای نقش بازیگرانی چون شقایق فراهانی ، بهنوش بختیاری ، نادر سلیمانی فرد ، امیر حسین صدیق ، رامین ناصر نصیر ، ارژنگ امیر فضلی ، مرتضی زارع ، افشین سنگ چاپ ، فرخنده فرمانی زاده ، ابراهیم شفیعی ، سید مسعود مهدوی ، فرانک تمنایی ، الهام مختاری ، هومن رمضانی ، میثم میرزایی ، مهدی دانایی و همچنین بازیگران کودک: پارسیا شکوری- عرفان برزین -یاس نوروزی با تلاش جمع صمیمی مدیر تولید:هاشم علی اکبری، مدیر فیلمبرداری: احمد احمدی ، مدیر تدارکات: سید مسعود مهدوی ، تدوین :پریسا پروین نیا ، صدابردار:احمد صالحی ، طراح گریم: بابک شعاعی ، طراح صحنه و لباس : شیرین بوریایی ، دستیار کارگردان و برنامه ریز: آرش حسن پور ،جلوه های بصری : وحید ابراهیمی ، آهنگساز:آرش بادپا ، شاعر: امیر سلطان احمدی ، منشی صحنه : مونا احدی ، دستیار تدارکات: حسن فشارکی ، دستیار یک فیلمبردار:احمد رضا گودرزی ، گروه فیلمبرداری: حسن علی داوودی ، سهیل ملکی ، مجری گریم: تینا افشار-دانیال شعاعی ، دستیارصدابردار:میثم یاردیلو ، دستیار یک صحنه: محمود مهری ، دستیار لباس: ارغوان سخاوی ، دستیار دوم کارگردان:سلام محمدی ، دستیار صحنه: ابولفضل زینلی ، خدمات: علی قنبری _امیر محمد جربان ، عکاس : داوود تهماسبی ، امور دفتری:فریبا قشلاقی مراحل فنی و روز های پایانی تولید را سپری می کنند .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار