گزارش/

فرم استخدام توالت شویی برای فوق لیسانس !

آینده ای درخشان به همراه شغلی که مناسب با رشته تحصیلی است، آرزوی هر فارغ التحصیل است، اما...

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان: بسیاری از جوانان برای راه‌یابی به دانشگاه سالیان سال تلاش کرده و زمان و هزینه صرف می‌کنند تا بتوانند آینده‌ خود را با تحصیلات عالی و در نهایت یافتن شغل مورد علاقه و مرتبط با رشته تحصیلی خود تضمین کنند.

اما این سؤال پیش می‌آید که چرا هر کسی نمی تواند متناسب با رشته تحصیلی و تخصص خود مشغول به فعالیت شود؟!

** کفه فارغ‌التحصیلان سنگین‌تر از ظرفیت بازار کار

شاید زمانی راه‌یافتن به دانشگاه برای بسیاری از جوانان تبدیل به رویای دست‌ نیافتنی و سخت بود، اما در چند سال اخیر سازمان سنجش درصد بیشتری از داوطلبان را برای ورود به دانشگاه‌ها پذیرش می کند.

پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف با ظرفیت بالا در نهایت منجر شد جامعه با حجم زیادی از فارغ‌التحصیلان که هنوز مشاغل مناسب برای آن‌ها فراهم نشده است، مواجه شود.

دکتر محمود عظیمی، جامعه شناس، می گوید: مدیران و به اصطلاح تصمیم‌گیران جامعه باید برای جمعیت جوان که روبه‌ رشد نیز هستند، برنامه‌ریزی کافی و سیاست‌گذاری مناسب داشته باشند و نیروهای انسانی جوان را سازماندهی کنند.

به هرحال این دانشجویان انتظار دارند پس از فارغ‌التحصیل شدن شغل مناسب با رشته خود را پیدا کنند و یکی از پیش شرط‌های تحقق این امر داشتن توسعه متوازن در کشور است؛ یعنی این‌که تنها به رشد اکتفا نکنیم.

اگر جوانان در رشته‌های مرتبط مشغول به کار نشوند ارتباط دانش با عمل قطع می‌شود و در نهایت جامعه دچار مشکلات خاصی می‌شود.

** رضایت به کار با حداقل درآمد

زمانی که افراد با تحصیلات عالی جستجوهایشان برای کار به نتیجه نمی‌رسد مجبور هستند برای فرار از بیکاری به مشاغلی با درآمد پایین روی آورند، که گاهی این مشاغل حتی مخارج زندگی آن‌ها را نیز فراهم نمی کنند.

مجید، 27 ساله، کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی، که مدت یکسال در جستجوی کار بوده است، می گوید: چون کار مرتبط با رشته تحصیلی‌ام را پیدا نکردم مجبور شدم در بوفه دانشگاه محل تحصیل خود مشغول شوم. این کار علاوه بر حقوق کم، بیمه هم ندارد و با این حقوق ناچیز نمی توانم زندگی مستقلی را تشکیل دهم. همچنین مدتی است فرم توالت‌شویی را پر کردم که منتظر نتیجه‌اش هستم.

دکتر محمود عظیمی، جامعه شناس، می‌گوید: هم‌زمان با تحصیل حجم انبوهی از جوانان بازار کار متناسب با فارغ‌التحصیلان رشد نمی کند و در واقع دستگاه‌های مربوطه به صورت متشکل عمل نمی کنند و جوانان مجبور می‌شوند به کارهای غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود رضایت دهند.

** وقتی هدف رفع معیشت می‌شود!

گاهی مشاغل غیرمرتبط که مسئله بزرگ اجتماعی هستند دیگرغیرعادی تلقی نمی شوند و افراد تنها به رفع معیشت و گذران زندگی خود می اندیشند.

رضا، 33 ساله ، کارشناسی ارشد میکروبیولوژی، می گوید: برای پیدا کردن شغل بسیار تلاش کردم و درنهایت از طریق یک آشنا در بانک خصوصی مشغول به کار شدم، درست است کارم با رشته تحصیلی مرتبط نیست، اما هدف من فقط گذران زندگی و رفع معیشت است.


** یک دست صدا ندارد

گره مشکل بیکاری به دست فارغ‌التحصیلان باز نمی شود و باز کردن کلاف سردرگم مشاغل غیر مرتبط نیز تنها به دست سازمان‌های متولی این امر امکان‌پذیر است چون یکی از آسیب‌هایی که این معضل به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند، کاهش بهره‌وری نیروی انسانی و کار کردن آن‌ها بدون انگیزه و هدف است.

در واقع جامعه امروز ما به نیروی کار ماهر نیاز دارد و این امر تنها با برنامه‌ریزی درست و استفاده به جا از فارغ‌التحصیلان در مشاغل مرتبط با تخصص‌شان مهیا می‌شود

.

گزارش از مریم برومند


برای دریافت پیامکها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
همه چیز شده الان بند پ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۳ دی ۱۳۹۴
بابا دروغه تازه اگرم باشه چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۴
واقعاً اسفناكه مهندسي كامپيوتر نرم افزار هستم كه دارم تويه دفتر وكالت به عنوان منشي كار ميكنم .متاهل هم هستم.چرا بايد بعضي ها با بنده پ برن سر كار .رفته بودم تو اداره تامين اجتماعي يكي از شهرهاي گيلان كه يارو داشت سي دي ليست حقوق رو برعكس تو كامپيوتر ميذاشت تو .واقعاً جاي تاسف دارد.اي خدا تو فقط بايد كمك كني.و دستم را فقط جلوي تو دراز مي كنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۹ دی ۱۳۹۴
یه سری به شرکتها و موسسات بزنید . بخدا از 10 تا 8 تاشون بالای 50-60 سال دارند و از آن 8 تا 6 تا شون بازنشسته هستند. دولت که دیگه رها کرده و کاری به بیکاری جوانان نداره. ولی آقایی که داری حقوق بازنشتگی میگیری و اکثرا" سودهای سپرده بانکی هم دارید . یه ذره وجدان و انصاف هم بد نیست. بله شما خودتم خوب میدونی با آشنابازی و سفارش و پارتی بازی اینکارو گیرآوردی . ولی خودت که میدونی جای یه جوان رو گرفتی. بخدا گناه داره. بابا برید آخرعمری استراحت کنید . چقدر حرص و طمع؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۶ دی ۱۳۹۴
منم جزو لیسانس های مملکت و بیکار جویای کار منم تو لیست بیکارا اضافه کنبد البته اگه تو لیستتون جا باشه با این همه ازدحام بیکارا............... دلم از این میسوزه ک هیچ کاری از دستم برنمیاد دلم از این میسوزه ک شما مسولین چراااااااااااااااااا ی رشته هایی گذاشتین ک ما ی مدت مشغول باشیم و بعد بیکار جویای کار........منکه ی عضو این جمعیت عظیم بیکارها هستم دلم میسوزه واس خودم .....ی مسافر از دنیای دل سوخته. دعا کنید واسم دعا میکنم برای همگیتون چ مسئولین چ جوونای بیکار جویای کاررررررررررررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۶ دی ۱۳۹۴
متاسفم واس تلف شدن عمرهمه جوونا کی میخاد جواب عمررررررررررررراین همه جوون و بده..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۴
بنده سی ساله لیسانس ساخت وت ولید دارم به فرموده رهبر عزیز تنها راه مقابله با این معضل اقتصاد مقاومتی تولید محور هست مطمئن باشید که کشور عزیزمون ایران اگه بخواد واقعا تولید بکنه و جلوی واردات رو بگیره میتونه چطور جلو خیلی از چیزها رو گرفتیم مطمئن باشین دولت اگه بخواد میتونه
چطور با دست خالی هشت سال جنگیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۴
دوست عزیز اتفاقا ربط داره...بایدبرنامه ریزی کنن..مملکتی که وام خودرو از وام ازدواج واشتغال براش تواولویت باشه فاتحه همهوخوندست..همش سومدیریت و کسی ام به فکرماها نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
در حق دانشجو های روزانه دولتی ظلم بزرگی ميشه ، من خودم فارغ التحصيل روزانه هستم وقتی که فارغ التحصيل میشی ازت تعهد می گیرند که بری مناطق محروم خدمت کنی یا اگه از کشور خارج بشی چند برابر هزینه های دانشگاه رو که به صورت رایگان تحصیل کردی رو بپردازی اما در نهایت هیچ فرقی بین این دانشجو ها که زحمت زیادی کشیدن با بعضی دانشجو ها که بدون کنکور تحصیل کردن نمیذارند آیا این بی عدالتی نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
من کارشناسیمو گرفتم چون کار پیدا نکردم دارم ارشد میخونم ولی با دیدن اوضاع ناامید شدم؟!اصلا بخونم ؟نخونم ؟چیکارکنم؟
همه جام شرکت میکنم ولی انگار از قبل انتخاب شدن!
راه کار ندارین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۴
آه ...اون وقت میگن آمار ازدواج پایینه و آمار فساد رو به رشد ،خوب مهمترین عاملش همینه دیگه من نوعی بعد از دوازده سال درس خوندن دوباره باید برم تو موسسه غیر انتفاعی و آزاد آموزش عالی بیینم و با بیکاری تمام بشینم ایکس تومن شهریه بدم در آخر میبینم که هیچ به هیچ و فقط عمر و مالمو هدر دادم و کاری نیست و برم دنبال کار یه دفعه احضاریه سربازی میاد و دوسال میرم مفت و مسلم جون میکنم آخرش اگه مثل زنجانی عزیز بشم شانس آوردم .
اونوقت من عقده ایم که سالها مورد چپاول جنابان دکتر ها قرار گرفتم و یه کشورو اختلاسو ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
ارشد مکانیک دارم یه ساله بیکارم.با معدل بالا از دانشگاههای معتبر دولتی.بعضی دوستان میگن دانشجوها اصلا کار بلد نیستن.این حرفتونوهم قبول دارم و هم قبول ندارم.عزیزان وقتی نود درصد دروس دانشگاهها مرتبط رشته با صنعت نیست به نظرتون دانشجو مقصره؟وقتی اساتید سطح علمشون تو صنعت پایینه مقصر دانشجوست؟؟؟برید وضعیت تحصیل تو المان رو با ایران مقایسه کنید تا تفاوت ها رو بفمین...
مساله بعدی بیکاری ظهور یه سری دانشگاهها در کشوره.مثل ازاد.علمی کاربردی.پیام نور.غیرانتفاعی..یعنی هرکسی که نتونه دولتی قبول بشه این دانشگاهها با اغوش گرم ازشون استقبال میکنه.فقط کافیه شهریشون به موقع پرداخت بشه.احتیاج به کنکور هم ندارن.اتفاقا همین افراد با پارتی میرن سرکار و بقیه دانشجوهای دولتی هم مثل ما بیکار....
ضمنا شرکتها هم مقصر ییکاری هستن.هیچگونه فرصتی به فارغ التحصیلان برای ارایه تواناییهاشون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
ارشد مکانیک دارم یه ساله بیکارم.با معدل بالا از دانشگاههای معتبر دولتی.بعضی دوستان میگن دانشجوها اصلا کار بلد نیستن.این حرفتونوهم قبول دارم و هم قبول ندارم.عزیزان وقتی نود درصد دروس دانشگاهها مرتبط رشته با صنعت نیست به نظرتون دانشجو مقصره؟وقتی اساتید سطح علمشون تو صنعت پایینه مقصر دانشجوست؟؟؟برید وضعیت تحصیل تو المان رو با ایران مقایسه کنید تا تفاوت ها رو بفمین...
مساله بعدی بیکاری ظهور یه سری دانشگاهها در کشوره.مثل ازاد.علمی کاربردی.پیام نور.غیرانتفاعی..یعنی هرکسی که نتونه دولتی قبول بشه این دانشگاهها با اغوش گرم ازشون استقبال میکنه.فقط کافیه شهریشون به موقع پرداخت بشه.احتیاج به کنکور هم ندارن.اتفاقا همین افراد با پارتی میرن سرکار و بقیه دانشجوهای دولتی هم مثل ما بیکار....
ضمنا شرکتها هم مقصر ییکاری هستن.هیچگونه فرصتی به فارغ التحصیلان برای ارایه تواناییهاشون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
ارشد مکانیک دارم یه ساله بیکارم.با معدل بالا از دانشگاههای معتبر دولتی.بعضی دوستان میگن دانشجوها اصلا کار بلد نیستن.این حرفتونوهم قبول دارم و هم قبول ندارم.عزیزان وقتی نود درصد دروس دانشگاهها مرتبط رشته با صنعت نیست به نظرتون دانشجو مقصره؟وقتی اساتید سطح علمشون تو صنعت پایینه مقصر دانشجوست؟؟؟برید وضعیت تحصیل تو المان رو با ایران مقایسه کنید تا تفاوت ها رو بفمین...
مساله بعدی بیکاری ظهور یه سری دانشگاهها در کشوره.مثل ازاد.علمی کاربردی.پیام نور.غیرانتفاعی..یعنی هرکسی که نتونه دولتی قبول بشه این دانشگاهها با اغوش گرم ازشون استقبال میکنه.فقط کافیه شهریشون به موقع پرداخت بشه.احتیاج به کنکور هم ندارن.اتفاقا همین افراد با پارتی میرن سرکار و بقیه دانشجوهای دولتی هم مثل ما بیکار....
ضمنا شرکتها هم مقصر ییکاری هستن.هیچگونه فرصتی به فارغ التحصیلان برای ارایه تواناییهاشون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۴ دی ۱۳۹۴
جناب ناشناس برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۴ دی ۱۳۹۴
بند پ و بند اچ و بند اس رو ول کنید
شماها که درس خوندید مگه قبلش نمیدونستید براتون جایی حلوا خیر نمیکنن؟؟؟
مگه نمیدونستید با فوق لیسانس میکروب شناسی بازار کاری ندارید
خب پس چرا خوندید که حالا به زمین و زمان فحش بدید
رفقای من به جای خوندن فوق لیسانس و این چیزا وارد بازار کار شدن الان توی سن 28 سالگی خونه و زندگی دارن با یه بچه کوچک
اقا وقتی میگن فوق لیسانس بی هدف گرفتن به هیچ دردی نمیخوره برا خودتونه گولتون که نمیخوان بزنن
هی هجوم میبرن تو این دانشگاها معلوم نیست برا چی
اصلا نمیدونن میخوان چیکار بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۴
مشکل دیگری هست ......
طرف مهندس برقه یک لامپ نمیتونه وصل کنه
یک سری میگن لازم نیست مهندس این چیزها رو بلد باشه ولی مگر میشه بخوای طراحی کنی و ندونی قطعات اسمشون چیه یا نتونی قطعه بسازی ؟
نبود مهارت و نبود تولید متاسفانه معضلات
زیادی رو سبب شده .....
تازه پیدا کردن شغل دولتی هم به این سادگی ها نیست ......خدمت سربازی زورکی هم براین مسایل حمل میشود و معجونی بی نظیر از اتلاف وقت رو میسازه که بعدش باید به پارتی متوسل بشی تا تو یه اداره دولتی برات کار بگیرن .......
نبود آموزش ، بودجه و مهارت همگی سبب بیکاریه .....
دولت هم نمی تونه شغل درست کنه چون جمعیت کشور واقعا در حد انفجاره .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان شما گفتید مسئولینم اومدن کار درست کردن هه به قول امام خمینی این سران حیا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان شما گفتید مسئولینم اومدن کار درست کردن هه به قول امام خمینی این سران حیا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان شما گفتید مسئولینم اومدن کار درست کردن هه به قول امام خمینی این سران حیا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان شما گفتید مسئولینم اومدن کار درست کردن هه به قول امام خمینی این سران حیا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان شما گفتید مسئولینم اومدن کار درست کردن هه به قول امام خمینی این سران حیا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان شما گفتید مسئولینم اومدن کار درست کردن هه به قول امام خمینی این سران حیا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۴
الان شما گفتید مسئولینم اومدن کار درست کردن هه به قول امام خمینی این سران حیا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۴
کار هست.کاربلد و جرآت ریسک نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اقایان / خانمها حضار محترم اینقدر بیخودی حرف نزنید فوق لیسانسی مکانیکی که اچار فرانسه رو از اچار کلاغی تشخیص نمیده !!!! فوق لیسانس نرم افزاری که بلد نبود ویندوز کامپیوتر رو اپدیت کنه !!! به مسئولین چه ربطی داره ؟ وقتی حضرات رو تو دانشگاه ملاقات میکنید دختر و پسر بجای کارورزی و کاراموزی دارن غش غش گل میگن گل میشنوند باید هم برن توالت بشورن !!!والا کارفرماش خوب ریسک کرده اجازه داده توالتها رو هم بشورن اونهم بعد از مدتی معلوم میشه جوهر نمک و سفید کننده رو با هم میریزه خفه میشه !!!!! برید کار رو یاد بگیرید لنده ندید هیجای دنیا ربطی به سیاسیون ندارهههههههههههههه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۰۰ ۰۴ دی ۱۳۹۴
قسمتی لز حرف شما درسته.ولی فکرکنم شما یکی از مسئولین باشید چون میگی بیگاری به مسئولین ربطی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۴
ایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۴
خوب اینارو که همه میدونیم چه دردی از ما درمان میکنه.واقعا خسته نباشید استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
بیش از ده میلیون افغانی که تو کشورند را بیرون کنید بیشتر مشکلات اقتصادی ، فرهنگی ، کاری ، .... حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
ای بابا واقا شوکم ...موندم ..هنگم اصلا وضع ما به کجا رسیده واقا بی کفایتی بعضیا که امور دانشگاه ها و بازار کار به عهده دارن یه مملکت رو بهم ریخته .ورودی راحت دانشگاها .خروجی ساده و بدون نیاز بازار کار بهتر نیست با این کیفیت افتضاح دانشگاه چه غیر انتفاعی و... درشون تخته کنید اینقدر جونا به خیال مهندس شدن و دکتر شدن عمرشون تو این محیطا هدر ندن همه که قرار نیست دکتر مهندس بشن این توهم از سر مردم بندازید من ۲۳ سالمه رشته عمران فازغ التحصبل شدم ۹ ماه جا هر مهندسی میرم میگم یکسالم برات مجانی کار میکنم میگه نه فقط بگم مثل من خیلیا هستن میلیون ها نفر هستن زندگی همرو به بازی تصمیمات عجیب غریتون به باد دادین از باشگاه خبرنگاران میخام رو این قضیه دانشگاها بیشتر گزارش تهیه کنه و روشن کنه قضیه تحصیل برا خیلیا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
دانشگاه آزاد وبخصوص علمی کاربردی رو ببندند همه چیز درست میشه فارق التحصیلی که یه بیت شعر از فلان شاعر ایرانی نمیدونه فوق لیسانس ادبیات داره فاجعه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۴ دی ۱۳۹۴
فارغ التحصیل
لطفا املای سال دوم دبستان رو بلد باش
دیگه بیت فلان شاعر و بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۴ دی ۱۳۹۴
مهم اینه که دانشگاهها خصوصادانشگاه آزاد به اصطلاح اسلامی پولدار بشه وجوانان هم چندسالی سرگرم شوند
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۴
تمام این گرفتاری ها بخاطر پارتی بازیه، خودم با معدل بالا تو رشته کامپیوتر لیسانس دارم اما کارم عکاسیه با حقوق ۶۵۰ بدون بیمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
دولت تدبیر وامید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۴
خدایا، ارشد تربیت بدنی و توالت شویی!!!!
ارشد میکروبیولوژی با آشنابازی و بانک خصوصی!!!!
حالا به نظر شما این معنایی جز رانت داره؟
اون بدبخت توالت شویی و این میکروبیولوژیست کارمند بانک.
حالا به نظر شما من تو انتخابات شرکت کنم اونم به خاطر یه عده؟
باشگاه بی وجدانی به خرج نده، تأیید کن لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۴
متاسفم برای همه کسانیکه با برنامه ریزی و مدیریت غلط آموزشی ،آرزوهای جوانان این مملکت را بر باد دادند و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
دستشون درد نکنه با این وضع بیکاری. من با مدرک ارشد، بیکارم و نسبت به آینده ام نیز ناامید هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
اوخ این همه جون بکنی اخرش توالت تمیز کنی به نظرم یه دیپلم بگیرین وسلام دیگه ولش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۴ دی ۱۳۹۴
واقعا بنازم به این غیرت مسولین که همیشه وهمه جا گفته میشه اینا خادم مردم هستن. حاضرن فرزندای خودشون با همچین شرایطی برن سر کار.منتظر جوابتونم با غیرتا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
تازه میخان برنامه ریزی بکنن عجب بابا خسته نباشی شما دیگه کی هستین؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
تازه میخان برنامه ریزی بکنن عجب بابا خسته نباشی شما دیگه کی هستین؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۴
خوبه والا بریدرس بخونی بعدش بری فرمتوالت شویپرکنی که ایا قبول میشی یا نه ،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۳ دی ۱۳۹۴
ما کار میخواهیم لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۳ دی ۱۳۹۴
بعد از جنگ تحمیلی بیشترین بودجه ایران صرف تحصیل و اموزش شده،حیفه 20 سال درس بخونه اخرش هم بره توالت بشوره،...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
وقعا خسته نباشید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۳ دی ۱۳۹۴
به حرف کی عمل برآید...بابا یکی پیدا شه به داد ما جوونا برسه،من خودم 3 سال بیکارم و دنبال کار..خدا میدونه روانم چه قدر ریخته به هم،دیگه سلامت روانم نداریم که بخوایم بریم سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۳ دی ۱۳۹۴
البته خیلی ازاین فارق التحصیلا با پول مدرک گرفتن چیزی بارشون نیس اگه نه شما دیپلمم باشی مهارت داشته باشی کار هست باتوجه به خصوصی سازی در اینده کسایی کار گیرشون میاد که مهارت داشته باشن بعد مدرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۳ دی ۱۳۹۴
علت تمام مشکلات،معضلات وناهنجاریهای مملکت حکومت مفسد،متوهمفخودکامه،انحصاری وبرای خودیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ دی ۱۳۹۴
حرف حق جواب نداره مقصر بیکاری تحصیل کردهها مسئولین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
مشکل از دانشگاه ها و ظرفیت هاشون هم هست که بدون توجه به اینکه آیا صنعت به اون رشته نیاز داره یانه فقط درصدد جذب دانشجو به هر طریقی هستند. ظرفیت های ارشد و دکتری را بالا میبرند به ازای نفراتی که حتی در جلسه کنکور حاضر نشدند امکان انتخاب رشته می گذارند، اما غافل از اینکه آخرش حسرت شغلی مرتبط با زحمات هایی که کشیدی حتی با حقوق کم تا آخر باهات هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
از این فوق لیسانس های بیسواد و مدرک پولی زیاد هستند . همانگونه که دانشجوی فوق لیسانسی را میشناسم که ریاضی سوم ابتدایی را بلد نیست و به جای چهارصد هزار تومن شهریه ، چهارمیلیون تومان شهریه پرداخت کرده بود .خخخخخ . هر را از بر تشخصی نمیداد نمیدونست چند تا صفر باید بزاره . مدرک داران بی سواد دانش کاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
از این فوق لیسانس های بیسواد و مدرک پولی زیاد هستند . همانگونه که دانشجوی فوق لیسانسی را میشناسم که ریاضی سوم ابتدایی را بلد نیست و به جای چهارصد هزار تومن شهریه ، چهارمیلیون تومان شهریه پرداخت کرده بود . نمیدونست چند تا صفر باید بزاره . مدرک داران بی سواد دانش کاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
از این فوق لیسانس های بیسواد و مدرک پولی زیاد هستند . همانگونه که دانشجوی فوق لیسانسی را میشناسم که ریاضی سوم ابتدایی را بلد نیست و به جای چهارصد هزار تومن شهریه ، چهارمیلیون تومان شهریه پرداخت کرده بود . نمیدونست چند تا صفر باید بزاره . مدرک داران بی سواد دانش کاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
از این فوق لیسانس های بیسواد و مدرک پولی زیاد هستند . همانگونه که دانشجوی فوق لیسانسی را میشناسم که ریاضی سوم ابتدایی را بلد نیست و به جای چهارصد هزار تومن شهریه ، چهارمیلیون تومان شهریه پرداخت کرده بود . نمیدونست چند تا صفر باید بزاره . مدرک داران بی سواد دانش کاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
از این فوق لیسانس های بیسواد و مدرک پولی زیاد هستند . همانگونه که دانشجوی فوق لیسانسی را میشناسم که ریاضی سوم ابتدایی را بلد نیست و به جای چهارصد هزار تومن شهریه ، چهارمیلیون تومان شهریه پرداخت کرده بود . نمیدونست چند تا صفر باید بزاره . مدرک داران بی سواد دانش کاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
از این فوق لیسانس های بیسواد و مدرک پولی زیاد هستند . همانگونه که دانشجوی فوق لیسانسی را میشناسم که ریاضی سوم ابتدایی را بلد نیست و به جای چهارصد هزار تومن شهریه ، چهارمیلیون تومان شهریه پرداخت کرده بود . نمیدونست چند تا صفر باید بزاره . مدرک داران بی سواد دانش کاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۳ دی ۱۳۹۴
این بی تدبیری نتیچه احساس تکلیف کردن همان هایی است که دیروز می گفتن برای احساس تکلیف به مجلس شورای اسلامی رفته و امروز این مشکل به ان ها مربوط نیست من دانشجوی کار شناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی سهند هستم و همچنان بکارم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۳ دی ۱۳۹۴
بابا بهشون بگید مسئولای محترم مسن بس نیست نمی خواین خودتون بازنشست کنید بدید دست جوونا مملکت واقای رییس جمهور میانگین سنی وزرا چند ؟جوونا دارن پرپر میشن ولی جیکشون در نمی یاد نه بخاطر اعتماد به شما ویا رضایتمندی از شما به خاطر ناامید،بگذارید مشکلات اقتصادی را جووناحل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
من هم تجربه اینکارها رو داشتم، خیلی سخته برای کسب درآمد حلال دست به هر کاری بزنی
امید وارم مسئولین که کم کاری کردن تاوانش رو بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۳ دی ۱۳۹۴
منم ی فوق لیسانس مملکت هستم..لطفا اوضاع وحشتناک بیکاری رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۴
کف مدرک استخدام ها رو فوق لیسانس بذارند. والا دیگه ظلمه فوق لیسانس و دکتری با لیسانس ها تو یه صف استخدام باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۴
بزنیددست قشنگه روبرای مسئولین اسلامی مملکتمون رو....غیرقابل انتشار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
آیا مسئولین از اوضاع جوانان خبر دارند
واقعا بیداررررررررررررررررررررررررررررن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
منم دارم ارشد میگیرم.خیلی سعی کردم ازدواج کنم و یه خانواداه تشکیل بدم.اما نتونستم خرج خودمم درارم با این حقوقای کم. من به دین اسلام معتقدم. و میخام نیاز جنسیم رو از طریق رابطه مشروع برطرف کنم و به گناه کشیده نشم. اما دیگه تحمل ندارم.این طبیعی ترین نیاز هر انسانه.مقصر کیه؟من؟ اگه یه وقت نتونم یه رابطه مشروع داشته باشم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۳ دی ۱۳۹۴
دانشگاه ازاد بانی تمام بی ارزش شدن مدارک شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۳ دی ۱۳۹۴
حق دانشگاه های دولتی این وسط پایمال شد وقتی این همه دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی می سازند وبدون کنکور و فقط به خاطر در آمد دانشجو می گیرند این دانشجو ها بدون هیچ زحمتی هنگامی هم که فارغ التحصیل میشند با یه پارتی بهترین جا مشغول کار میشند، این وسط بچه های دولتی که این همه زحمت کشیدند هم برای کنکور و هم تو دانشگاه، میشند بیکارای جامعه امروز این دانشگاه ها را جمع کنید ببینید چقدر اوضاع خوب میشه سطح توقع جوونا هم میاد پایین ،آخه کسی که دانشگاه غیر انتفاعی .....آباد خونده دیگه چه توقعی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۴
واقعا جای بسی تاسف داره. مسئولبن باید خجالت بکشند که فقط به فکر خودشون و چهارتا از اطرافیانشون هستند. باید زارزار گریست به حال این جوانان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ دی ۱۳۹۴
ajab mamlekati darim
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۳ دی ۱۳۹۴
عزیزم مدرک توکشورماملاک نیست بنده ازایثارگران هستم بافوق لبسانس بیکارم اماباچشم خودمی بینم پارتی بازی بدون مدرک چطوراستخدام‌ شده ؟ دولت تدبیروامید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ دی ۱۳۹۴
لیسانس علوم سیاسی دارم و نگهبانم!
البته خدارو شکر که شغلم دارم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۳ دی ۱۳۹۴
بنده هم با مدرک کارشناسی مکانیک خیابان رو جارو میزنم
تا بتوانم هرگز ازدواج نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۴
وقتی که این همه دانشجو پذیرفته می شه بدون هیچ برنامه ای همین میشه دیگه علت عقب ماندگیمون هم بیکاری جوانانی هست که هرکدام سرمایه ی باارزشی هستندوبایددرست به خدمت گرفته شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۴
با سلام
لطف کنید در مورد استخدام هایی که حق ثبت نام 40 هزار تومانی برای استخدامی که 2 نفر ظرفیت دارد و 700 نفر متقاضی دارد دریافت میشود گزارش تهیه کنید تا ببینیم این پول ها صرف کجا میشود
ایا حقوق چند سال اون 2 نفر رو میخان دربیارنن یا چی؟
جا داره یه سلام هم بکنیم به اونایی که از اب گل الود بازار بیکاری ماهی میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۴
بنظر من مقصر اموزش عالیه که تقریبا به هر کس با هر ضریب هوشی مدرک فوق لیسانس یا دکترا میده باور کنید انقدر با دکترهای بیسواد برخورد میکنم در بازار کار با زیر دیپلمها بهتر میتوان کار کرد باور نکردنیه اما بنظر با سوادترها خنگ ترند توهین نشه ولی سواد باعث نمیشه بدرد بازار کار بهتر بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۴
بشینید منتظر تا این به اصطلاح تصمیم گیران به این نتیجه برسن که باید یه کاری بکنن .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۳ دی ۱۳۹۴
من مهندس کامپیوتر هستم ولی چون کار نیست مجبورم سی دی کارتون بفروشم ، دارم دست فروشی می کنم ، مسولین نمیخوان فکری برای جوان ها بکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۳ دی ۱۳۹۴
اینم نتایج دانشگاه آزاد که داره کم کم خودشو نشون میده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۳ دی ۱۳۹۴
اینجا ایران است..............!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۳ دی ۱۳۹۴
ما نسل سوخته ایم دیگه اما اگه بند پ حذف میشدو اوضاع استخدام درست میشد نباید اینجور میشد. حق مردم بره تو جیب پیمانکار در صورتی که استخدامی و قراردادی و پیمانکاری همه یه کار و انجام میدن. دیگه شرکتای خصوصی هم که کلهم نور علی نور.چی میگید دل پر خونی داریم. لطفا پیامم رو بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۴
یعنی خداشاهده خاک عالم برسرمسولانی که نیمتوانندچاره ای برای جوانان بیکاراین مملکت بیاندیشن واقعا خاک برسرتان.
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۴
ارشد اصلاح دام هستم و چون متاهل هستم به ناچار با حقوق ماهیانه 500هزار تومان در یک داروخانه دامپزشکی کار میکنم!!!!!!!!!!!!!اگر اشتغال جوانان یک دغدغه جدی برایشان شود ومعنای دقیق عدالت را بدانند وپیاده کنند،وچنانچه یک پدربه فکر آینده واشتغال فرزندانش هست مسئولین نیزبه فکر جوانان مملکت خود باشندبه جز اقتدار کشور چیزی رقم نخواد خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۴
این یعنی نبود برنامه ریزی برای رشد جمعیت از سوی مدیران گذشته(دهه شصد به بعد) ونبود برنامه ریزی در دانشگاهها و مراجع ذی ربط درحال که به جای اینکه توجه به بازارکار ونیاز حال ،توجه به جیب خود کردن، البته این جوانان درجنگهای آینده خودشان را نشان خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۴
افتضاحه
۱۲
آخرین اخبار