مخالف عربستانی: رژیم آل سعود با بحران موجودیت مواجه است

یک مخالف رژیم عربستان سعودی گفت: رژیم آل سعود در حال حاضر با بحران موجودیتی روبروست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمزه الحسن در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از لندن درباره توافق امنیتی عربستان سعودی و انگلیس گفت: این توافق بیانگر آن است که عربستان سعودی احساس می کند با تهدید موجودیتی روبروست و این وضع در گذشته برای این رژیم وجود نداشته است.

این نگرانی تنها ناشی از بحران ها و خطرات داخلی نیست بلکه شماری از خطرات خارجی نیز رژیم عربستان سعودی را تهدید می کند. سیاست خارجی این رژیم در یمن با شکست های سنگینی روبرو شده است. اعضای خاندان حاکم در عربستان سعودی بر این باورند با خطر موجودیتی روبرو هستند و نمی توانند مشکلات این کشور را حل کنند.

انگلیس تنها کشوری بود که از تاسیس رژیم عربستان سعودی حمایت کرد. توافقات متعددی میان دو کشور وجود دارد که تاکید می کند نباید ریاض با منافع انگلیس در عربستان و کشورهای دیگر مخالفت کند.

انگلیس نیز متعهد شد با قدرت از ادامه کار رژیم آل سعود حمایت کند و به ارسال محموله های تسلیحاتی و امنیتی خود به عربستان ادامه بدهد. شمار زیادی از کارشناسان انگلیسی در زندان های عربستان سعودی حضور دارند و بازداشت شدگان را شکنجه می کنند.

وی افزود: محمد بن نایف ولیعهد عربستان سعودی شش ماه پیش به انگلیس سفر کرد. هدف از این سفر این بود که انگلیس از حمایت هیئت حاکمه عربستان برای پادشاهی وی اطمینان یابد ولی به نظر می رسد وی به پست ولیعهدی بسنده کرده است.

منابع دیپلماتیک می گویند بعید است وی پادشاه آینده عربستان شود. بیشتر اختیارات ولیعهد به عنوان مسئول امور سیاسی و امنیتی این کشور به محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان منتقل شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار