تلفيق باشكوه علم و هنر در مراسم اعطای جايزه مصطفی(ص)

چهره های سرشناس هنرهای نمايشی، سينما و موسيقی مراسم اعطای جايزه مصطفی(ص) را برگزار می‌كنند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از ارتباطات و اطلاع رساني جايزه مصطفي(ص)، محمد حميدي مقدم كارگردان و تهيه كننده مراسم اعطاي نشان جايزه مصطفي(ص) درباره ويژگي هاي اين مراسم توضيح داد: در اين مراسم كه امروز برگزار خواهد شد، تلاش كرده ايم تا فرم در خدمت محتوا باشد و به دليل اين كه جايزه مصطفي(ص) نخستين دوره خود را پشت سر مي گذارد و در نوع خود بديع و نوآورانه است، بخش ها و آيتم هاي متعدد و متنوعي براي اين مراسم طراحي، ايده پردازي و اجرا شده است.
 
وي افزود: براي مثال درباره محل تولد، زندگي و بيوگرافي دانشمندان برگزيده كليپ ها و تصاوير اختصاصي تهيه شده كه آن ها را به خوبي به مدعوين مراسم معرفي مي كند. همچنين درباره كشورهايي كه اين دانشمندان به نمايندگي از آن ها برگزيده و معرفي مي شوند، اطلاعات جامعي را در اختيار حاضران مراسم در كليپ هايي مستقل قرار مي دهيم.
 
اين تهيه كننده و كارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به رنگ هاي قالب در دكور و تم هاي به كار رفته در مراسم گفت: رنگ هاي فيروزه اي و طلايي رنگ هاي غالب در دكور مراسم اعطاي نشان عالي علم و فناوري جهان اسلام هستند. همچنين كليت و بخش هاي مختلف مراسم و طراحي ها در يك هارموني و تمي مشخص تعريف شده اند. براي اولين بار لوگوي جايزه مصطفي(ص) در اين مراسم نمايش داده مي شود و تلاش شده تا مراسم وجه بين المللي خود را تثبيت كند تا جايزه مصطفي(ص) معرفي جرياني علمي در سطح جهان اسلام باشد و مسير خود را براي دوره هاي بعدي برگزاري تسهيل كند.
 
وي درباره زمان برگزاري مراسم و بخش هاي مختلف آن بيان كرد: اين مراسم بين90 تا 100 دقيقه خواهد بود. همچنين داراي بخش هاي نمايشي و پرفورمنس به كارگرداني حسين پارسايي كارگردان سرشناس تئاتر، اجراي موسيقي توسط استاد عليرضا افتخاري خواننده شناخته شده كشورمان، همراه با اين گروه، شعرخواني اين مراسم بر عهده وحيد جليلوند نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون و نگين كيانفر است. اجراي مراسم را نيز علي معلم فعال سرشناس فرهنگ، سينما و رسانه و احتمالا يكي از بازيگران خانم سينما برعهده خواهند داشت. طراحي صحنه و دكور مراسم را نيز امير اثباتي برعهده داشته است.
 
حميدي مقدم در پاسخ به اين كه طراحي و چيدمان اين مراسم چقدر زمان برده است، ادامه داد: من از سال گذشته در جريان برگزاري جايزه مصطفي(ص) قرار داشتم. اما كار طراحي مراسم اعطاي اين جايزه از شهريور ماه امسال آغاز شد و بايد بگويم كه خانم ملك جهان خزاعي در طرح اوليه اين مراسم و مختصات آن كمك زيادي به ما كردند. به ترتيب هريك از بخش ها بعد از آغاز رسمي طراحي كار، برنامه ريزي هاي خود را شروع كردند. گروه طراحي صحنه دو ماه قبل كارشان را شروع كردند و گروه نمايش مراسم نيز از يك ماه و نيم گذشته تمرينات مستمري براي اجرا در اين مراسم داشته اند.
 
مراسم اعطاي جايزه مصطفي(ص) امروز با حضور 60 دانشمند برتر جهان اسلام از 28 كشور جهان، چهره هاي ماندگار علم و فناوري، مسئولان و مقامات سياسي، اقتصادي علمي و شخصيت هاي برجسته فرهنگي و هنري كشورمان در تالار وحدت برگزار مي شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.