بازداشت دو مقام برجسته اپوزیسیون اتیوپی

پلیس اتیوپی دو عضو برجسته جناح مخالف این کشور را به جرم تحریک مردم به تظاهرات بر ضد دولت بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ار رویترز، دولت اتیوپی طرحی را در دست اجرا دارد که طبق آن قرار است یک منطقه اقتصادی جدید نزدیک ادیس آبابا پایتخت این کشور ایجاد شود اما مسئولان جناح مخالف اتیوپی که معتقدند دولت با اجرای این طرح زمین های بسیاری را از کشاورزان و دهقانان سلب مالکیت خواهد کرد، از مردم خواسته اند آرام ننشینند و تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند.

طبق اعلام کنگره ملی اورومو که از احزاب مخالف اصلی اتیوپی است، از ابتدای تجمعات و تظاهرات اعتراض آمیز که در ماه جاری میلادی در منطقه ارومیه برگزار شد، هشتاد و هفت تظاهرکننده توسط نیروهای پلیس کشته شده اند.

به گفته مسئولان جناح مخالف اتیوپی این آشوبها بدترین خشونت هایی است که در یک دهه گذشته در اتیوپی اتفاق افتاده است.

مرارا گودینا، رئیس کنگره ملی اورومو اعلام کرد نیروهای پلیس روز پنجشنبه بکل جربا را که فرد شماره دو این حزب محسوب می شود و همچنین جین تافا که یکی دیگر از شخصیت های برجسته این حزب است، بازداشت کردند و هنوز آنها را آزاد نکرده اند.

هایله ماریام دسالنی، رئیس جمهور اتیوپی روز جمعه در سخنرانی خود در پارلمان کشورش تاکید کرد: نیروهای مخالف صلح با انتشار اخبار و گزارشهای دروغین درباره طرح توسعه ادیس ابابا که هدف از آن ایجاد یک منطقه سرمایه گذاری و صنعتی در اطراف پایتخت است، مردم را اعتراض و خشونت تحریک کرده اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار