روحانیون به تبلیغ اسلام در شبکه‌های اجتماعی داخلی اکتفا نکنند

حجت‌الاسلام جهانگیری سهروردی گفت: طلاب و روحانیون در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حتی با گذاشتن یک عکس شخصی در اینستاگرام تبلیغ خود را انجام داده و نگاه مردم را به قشر روحانیت تغییر دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری سهروردی، استاد حوزه و دانشگاه  و مبلغ بین‌المللی حوزه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این سخن مقام معظم رهبری که اگر من رهبر نبودم، عهده دار فضای مجازی میشدم نشانگر آن است که اینترنت و شبکه های اجتماعی یک دنیای بزرگ است که ما هنوز حقیقت آن را نشناخته ایم.

وی ادامه داد: امروزه فضای مجازی پیش از آنکه یک تکنولوژی باشد یک عالم جدید است به تعبیر دیگر زمانی که وارد این فضا می شویم مانند آن است که از یک جهان به جهان دیگر رفته‌ایم لذا باید با آداب و قواعد آن آشنا شویم و نگاه فلسفی متفاوتی نسبت به این فضا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جهانگیری بیان کرد: بهتر است به جای آنکه مانع استفاده از شبکه‌های اجتماعی شویم فرهنگ استفاده صحیح از آن را در میان مردم ترویج دهیم چرا که اگر فضای مجازی دارای آسیب است، با راهکارهای صحیح می توانیم تخریب‌ها و مضرات آن از بین ببریم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: طلاب و روحانیون باید دانش و توان کافی وارد این عرصه بشوند چرا که در فضای مجازی که یک دنیای جدید است، با نیازهای واقعی مردم مواجه خواهند شد.

وی اظهار داشت: مردم به خصوص جوانان با سوالات و مشکلات بسیاری درگیر هستند و به خاطر برخی ملاحظات یا احساس خجالت نمی توانند آنها را به صورت حضوری با یک روحانی در میان بگذارند لذا فضای مجازی این فرصت را می‌دهد که افراد بی‌پروا مشکل خود را به یک عالم دینی بگویند.

این مبلغ بین‌المللی حوزه تصریح کرد: طلاب و روحانیون در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حتی با گذاشتن یک عکس شخصی در اینستاگرام تبلیغ خود را انجام داده و نگاه مردم را به قشر روحانیت تغییر دهند که اگر شخصی یا جوانی نگاهی متفاوت به عالمان دینی داشت برگردد و جذب شود.

حجت‌الاسلام جهانگیری اظهار داشت: روحانیون نباید تنها در شبکه‌هایی که درون مرزی است فعالیت کند بلکه تبلیغ اسلام ناب را نیز در فضای مجازی برون مرزی گسترش بدهند چرا که تاکنون در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار